Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Gmina Miasta Wejherowa
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Uchwała Nr VIk/XIII/166/2011 Rady Miasta Wejherowa z dnia 20 grudnia 2011 r. w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Miasta Wejherowa 

Uchwała Nr VIk/XIII/166/2011
Rady Miasta Wejherowa

z dnia 20 grudnia 2011 r.

w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Miasta Wejherowa  

Na podstawie art. 18 ust. 2   pkt 15 ustawy z   dnia 8   marca 1990 roku o   samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z   2001 r. Nr 142 poz. 1591 z   późn. zm.) art. 226, art. 227, art. 228, art. 230 ust. 6   ustawy z   dnia 27 sierpnia 2009 roku o   finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z   późn. zm.)  


Rada Miasta Wejherowa  
uchwala, co następuje:  
 

§   1.   1.   Przyjmuje się wieloletnią prognozę finansową Gminy Miasta Wejherowa na lata 2012 – 2026 w   treści załącznika Nr 1   do niniejszej uchwały.  

2.   Przyjmuje się wykaz planowanych realizowanych przedsięwzięć w   treści załącznika Nr 2   do niniejszej uchwały składającego się z   części A   i B.  

3.   Objaśnienia wartości przyjętych w   wieloletniej prognozie finansowej Gminy Miasta Wejherowa stanowi załącznik Nr 3   do niniejszej uchwały.  

§   2.   1.   Upoważnia się Prezydenta Miasta Wejherowa do zaciągania zobowiązań związanych z   realizacją zamieszczonych w   prognozie przedsięwzięć do wysokości limitów zobowiązań określonych załącznikiem Nr 2   do niniejszej uchwały.  

2.   Upoważnia się Prezydenta Miasta Wejherowa do zaciągania zobowiązań z   tytułu umów, których realizacja w   roku budżetowym i   w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i   z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.  

3.   Upoważnia się Prezydenta Miasta Wejherowa do przekazania kierownikom jednostek organizacyjnych Gminy Miasta Wejherowa uprawnień do zaciągania zobowiązań, o   których mowa w   ustępie 1   i 2.  

§   3.   Uchyla się uchwałę Nr VIk/IV/26/2011 Rady Miasta Wejherowa z   dnia 25 stycznia 2011 roku w   sprawie przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Miasta Wejherowa na lata 2011 – 2026.  

§   4.   Uchwała wchodzi w   życie z   dniem 1   stycznia 2012 roku.  

 

 

 

Przewodniczący Rady Miasta Wejherowa  


Leszek   Glaza

 


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr VIk/XIII/166/2011
Rady Miasta Wejherowa
z dnia 20 grudnia 2011 r.
Zalacznik1.pdf

Wieloletnia Prognoza Finansowa Załącznik Nr 1  

Załącznik Nr 2 A do Uchwały Nr VIk/XIII/166/2011
Rady Miasta Wejherowa
z dnia 20 grudnia 2011 r.
Zalacznik2 A.pdf

Wieloletnia Prognoza Finansowa Załącznik Nr 2   część A  

Załącznik Nr 2 B do Uchwały Nr VIk/XIII/166/2011
Rady Miasta Wejherowa
z dnia 20 grudnia 2011 r.
Zalacznik2 B.pdf

Wieloletnia Prognoza Finansowa Załącznik Nr 2   część B  


Załącznik Nr 3   do uchwały Nr VIk/XIII/166/2011  
Rady Miasta Wejherowa  
z dnia 20 grudnia 2011 r.  
 

Objaśnienia wartości przyjętych w   wieloletniej prognozie finansowej  

Uwagi ogólne:  

Przy opracowaniu wieloletniej prognozy finansowej posłużono się arkuszem kalkulacyjnym, który w   swej treści zawiera wszystkie elementy wskazane w   ustawie z   dnia 27 sierpnia 2009 roku o   finansach publicznych (Dz. U. z   2009 r. Nr 157, poz. 1240 z   późn. zm.). Prognozą objęto lata 2012 – 2026, gdyż w   roku 2026 nastąpi całkowita spłata długu zaciągniętego w   latach poprzedzających 2012 rok.  

W wieloletniej prognozie finansowej przyjęto wzrost ogólnych kwot dochodów i   wydatków w   latach 2013 – 2015. Od roku 2016 przyjęto stałe wielkości dochodów uznając, że planowanie wzrostów poza ten okres obarczone jest zbyt dużym ryzykiem błędu. Wydatki od 2016 roku również zaplanowano na stałym poziomie z   tym, że korygowane są one o   kwoty wynikające ze zmian w   spłacie kredytu i   wykupie obligacji.  

1.   Dochody:  

Założono wzrost dochodów bieżących (z wyłączeniem dotacji) średnio na poziomie 4   % zgodnie z   prognozowanymi podstawowymi wskaźnikami makroekonomicznymi wskazanymi w   uchwale Rady Ministrów nr 36 z   dnia 5   kwietnia 2011 roku w   sprawie aktualizacji Wieloletniego Planu Finansowego Państwa na lata 2011-2014. (M. P. Nr 29, poz. 324). Założono, że wzrost dochodów bieżących w   tym tempie będzie utrzymywał się do roku 2015. Wzrost dotacji bieżących zaplanowano średnio na poziomie 3   % tak jak wydatków nimi finansowanych.  

W zakresie dochodów bieżących wykazano dochody z   dotacji na podstawie zawartej umowy z   Województwem Pomorskim:  

1.   umowa z   dnia 28.10.2011 r. nr UDA-POKL.09.01.02-22-343/11-00 o   dofinansowanie projektu „Czytam, liczę rozwijam swoje zainteresowania – dobry start w   edukację – indywidualizacja procesu nauczania i   wychowania klas I   – III szkół podstawowych w   Gminie Miasta Wejherowa”.  

W zakresie dochodów majątkowych wykazano dochody z   dotacji majątkowych na podstawie zawartych umów z   Województwem Pomorskim:  

1.   umowa z   dnia 22.09.2010r. nr UDA-RPPM.03.02.02-00-001/09-00 o   dofinansowanie projektu „Wzrost atrakcyjności miasta Wejherowa poprzez budowę „Filharmonii Kaszubskiej” – regionalnego centrum kultury;  

2.   umowa z   dnia 29.04.2010r. nr UDA-RPPM.05.05.00-00-002/09-00 o   dofinansowanie projektu „Zmniejszenie zapotrzebowania na energię cieplną poprzez termomodernizację budynków szkół w   miastach Wejherowo i   Reda”,  

3.   umowa z   dnia 27.07.2011 nr UDA-RPPM.06.01.00-00-013/08-00 o   dofinansowanie Projektu „Turystyczny Szlak Północnych Kaszub – budowa/przebudowa publicznej infrastruktury turystycznej – stworzenie spójnego szlaku rowerowego na terenie gmin powiatów wejherowskiego i   puckiego”,  

4.   umowa z   dnia 12.08.2010 r. nr UDA-RPPM.03.02.01-00-001/10-00 o   dofinansowanie projektu „Rewitalizacja Przestrzeni Publicznej Śródmieścia Wejherowa”.  

Na 2012 rok w   ramach dochodów ze sprzedaży majątku przyjęto wartość szacunkową nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży na podstawie stosownych uchwał Rady Miasta. Na kolejne lata przyjęto wielkości sprzedaży majątku na podstawie danych uzyskanych z   Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i   Urbanistyki. Z   uwagi na ostrożność w   prognozowaniu dochodów ze sprzedaży majątku, wartości przyjęte do WPF na każdy rok są znacznie niższe w   stosunku do wartości nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży. Od roku 2015 pomimo posiadania majątku do sprzedaży nie planuje się dochodów z   tego tytułu. W   przypadku uzyskania wyższych dochodów ze sprzedaży majątku środki te zostaną przeznaczone na wydatki majątkowe lub spłatę zadłużenia. Poniżej przedstawiono planowany harmonogram sprzedaży nieruchomości.  

 

HARMONOGRAM  

(w wykazie podano ceny   netto)  

 

Sprzedaż działek w   przetargach na rok 2012  

 

 

 

 

L.P.  

Nieruchomość  

Cena wyw. netto  

Powierzchnia  

Forma zbycia  

1.  

Kwartał poł. przy ul. Reformatów  

2   356   320,00   zł   (480 zł/m 2   )  

4 909 m 2  

przetarg   nieograniczony  

2.  

dz. nr 8/20, 8/21, 11/58, 11/59, 11/60, obr. 3, poł. przy ul. Budowlanych  

471 900,00 zł   (165 zł/m 2   )  

2 860 m 2  

przetarg nieograniczony  

3,  

dz. nr 3/94, 3/95, obr. 3, poł. przy ul. Stolarskiej (wraz z   odpowiednim udziałem w   drodze)  

610 080,00 zł   (160 zł/m 2   )  

3 813 m 2  

przetarg nieograniczony  

4.  

dz. nr 127/6, obr. 8, poł. na Wzgórzu Ojca Grzegorza  

135 000,00 zł   (ok. 100 zł/m 2   )  

1   351 m 2  

przetarg nieograniczony  

5.  

dz. nr 155/3, 156/29, obr. 4, poł. przy ul. Łęgowskiego (wraz z   odpowiednim udziałem w   drodze)  

130 000,00 zł   (125 zł/m 2   )  

1 040 m 2  

przetarg nieograniczony  

6.  

dz. nr 156/28, obr. 4, poł. przy ul. Łęgowskiego (wraz z   odpowiednim udziałem w   drodze)  

111 500,00 zł   (ok.110 zł/m 2   )  

1 012 m 2  

przetarg nieograniczony  

7.  

dz. nr 162/1, 162/2, obr. 14 , poł. przy ul. Sikorskiego  

482 600,00 zł   (200 zł/m 2   )  

2 413 m 2  

przetarg nieograniczony  

8.  

dz. nr 5/20, obr. 3, poł. przy ul. Stolarskiej  

157 430,00 zł   (130 zł/m 2   )  

1 211 m 2  

przetarg nieograniczony  

9.  

dz. nr 79, obr. 15, poł. przy ul. Wałowej  

209 500,00 zł   (500 zł/m 2   )  

419 m 2  

przetarg nieograniczony  

 

Razem:  

4   664   330,00 zł  

19   028 m   2  

 

 

Sprzedaż działek w   przetargach na rok 2013  

 

 

 

 

L.P.  

Nieruchomość  

Cena wyw. netto  

Powierzchnia  

Forma zbycia  

1.  

dz. nr 9/17, 9/5, 9/22, 10/21, 10/6, 11/16, obr. 2, poł. przy ul. Budowlanych  

2   630   000,00   zł   (80 zł/m 2   )  

32 875 m 2  

przetarg   nieograniczony  

2.  

dz. nr 2, 20, obr. 3, poł. przy ul. Podmiejskiej  

2   712   600,00 zł   (110 zł/m 2   )  

24   660 m 2  

przetarg nieograniczony  

3.  

dz. nr 127/7, obr. 8, poł. na Wzgórzu Ojca Grzegorza  

122 500,00 zł   (100 zł/m 2   )  

1   225 m 2  

 

4.  

dz. nr 156/3, obr. 4, poł. przy ul. Łęgowskiego (wraz z   odpowiednim udziałem w   drodze)  

144 000,00 zł   (ok. 96 zł/m 2   )  

1 487 m 2  

przetarg nieograniczony  

5.  

dz. nr 156/4, obr. 4, poł. przy ul. Łęgowskiego (wraz z   odpowiednim udziałem w   drodze)  

143 500,00 zł   (ok. 97 zł/m 2   )  

1 478 m 2  

przetarg nieograniczony  

 

Razem:  

5   752 600,00 zł  

61   725   m   2  

 

 

Sprzedaż działek w   przetargach na rok 2014  

 

 

 

 

L.P.  

Nieruchomość  

Cena wyw. netto  

Powierzchnia  

Forma zbycia  

1.  

dz. nr 90/12, 90/7, 93/2, 90/9, 87, 88, 89, 545/1, 545/3, obr. 15 – „Srebrna”  

3   109   050,00   zł   (450 zł/m 2   )  

6 909 m 2  

przetarg   nieograniczony  

2.  

dz. nr 5/16, obr. 3, poł. przy ul. Budowlanych  

681 750,00 zł   (150 zł/m 2   )  

4 545 m 2  

przetarg nieograniczony  

3.  

dz. nr 319, obr. 14, poł. przy ul. Gniewowskiej  

382 000,00 zł   (200 zł/m 2   )  

1 910 m 2  

przetarg nieograniczony  

4.  

dz. nr 156/26, obr. 4, poł. przy ul. Łęgowskiego (wraz z   odpowiednim udziałem w   drodze)  

111 500,00 zł   (ok. 110 zł/m 2   )  

1 014 m 2  

przetarg nieograniczony  

5.  

dz. nr 155/5, 156/30, obr. 4, poł. przy ul. Łęgowskiego (wraz z   odpowiednim udziałem w   drodze)  

130 000,00 zł   (ok. 125 zł/m 2   )  

1 041 m 2  

przetarg nieograniczony  

6.  

dz. nr 132/4, obr. 8, poł. na Wzgórzu Ojca Grzegorza  

112   500   ,00 zł   (ok. 100 zł/m 2   )  

1 123 m 2  

przetarg nieograniczony  

7.  

dz. nr 479, 480, obr. 15, poł. przy ul. Przebendowskiego  

279 450,00 zł   (450 zł/m 2   )  

621 m 2  

przetarg nieograniczony  

8.  

dz. nr 125/5, 126/4, obr. 15, poł. przy ul. Wałowej  

210 150,00 zł   (450 zł/m 2   )  

467 m 2  

przetarg nieograniczony  

 

Razem:  

5   016 400,00 zł  

17   630 m   2  

 

2.   Wydatki:  

Stosownie do treści art. 242 ustawy o   finansach publicznych organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego nie może uchwalić budżetu, w   którym planowane wydatki bieżące są wyższe niż planowane dochody bieżące powiększone o   nadwyżkę budżetową z   lat ubiegłych i   wolne środki.  

Konsekwencją wejścia w   życie cytowanego art. 242, a   także wprowadzenia przez ustawodawcę od 1   stycznia 2014 roku nowego limitu zadłużenia wskazanego w   art. 243 ustawy o   finansach publicznych jest konieczność znacznego ograniczenia wydatków bieżących w   celu wypracowania nadwyżki dochodów bieżących nad wydatkami bieżącymi umożliwiającej przeznaczanie środków na wydatki majątkowe i   spłatę zaciągniętych kredytów.  

2.   1 Wydatki bieżące  

W 2012 roku założono wzrost wydatków bieżących (z wyłączeniem wynagrodzeń i   obsługi długu) średnio na poziomie 3   % zgodnie z   prognozowanymi podstawowymi wskaźnikami makroekonomicznymi wskazanymi w   uchwale Rady Ministrów nr 36 z   dnia 5   kwietnia 2011 roku w   sprawie aktualizacji Wieloletniego Planu Finansowego Państwa na lata 2011-2014. (M. P. Nr 29, poz. 324).  

W 2013 roku wydatki bieżące (z wyłączeniem wynagrodzeń, wydatków związanych z   funkcjonowaniem organów jst i   obsługi długu) zwiększono średnio o   4,5 %. Wzrost wskaźnika o   1,5 % w   stosunku do roku 2012 wynika z   planowanego zwiększenia dotacji podmiotowej dla Wejherowskiego Centrum Kultury.  

W latach 2014-2015 wzrost wydatków bieżących (z wyłączeniem obsługi długu) będzie utrzymywał się średnio na poziomie 3   %.  

Wydatki na obsługę długu zaplanowano na podstawie harmonogramów spłat zaciągniętych kredytów. W   2012 roku planuje się emisję obligacji na kwotę 11 000 000 zł na pokrycie planowanego deficytu budżetowego.  

Wydatki z   tytułu udzielonych poręczeń planuje się tylko w   ramach przedsięwzięć.  

Wynagrodzenia i   składki związane z   ich naliczaniem - ze względu na konieczność spełnienia warunków określonych w   art. 242 ustawy o   finansach publicznych nie zaplanowano w   2012 roku podwyżek wynagrodzeń. Wzrost planowanych wydatków na wynagrodzenia w   WPF jest skutkiem podwyżek dla nauczycieli od miesiąca września 2012 roku. Od 2013 roku zaplanowano wzrost wszystkich wynagrodzeń średnio na poziomie 3   %.  

Pozycja „Wydatki związane z   funkcjonowaniem organów j.s.t” obejmuje wydatki klasyfikowane w   rozdziałach 75022 – 75023. Założono średnio 3   % wzrost wydatków z   tego tytułu.  

Przedsięwzięcia w   ramach wydatków bieżących  

W ramach przedsięwzięć wykazanych w   załączniku nr 2   część A   i B do uchwały w   sprawie wieloletniej prognozy finansowej wykazano kwoty wynikające z   zawartych lub planowanych umów.  

2.   2 Wydatki majątkowe  

Wydatki majątkowe zaplanowano na przedsięwzięcia przewidziane w   załączniku nr 2   do uchwały w   sprawie wieloletniej prognozy finansowej. W   pozostałym zakresie przewiduje się realizację inwestycji rocznych.  

3.   Przychody  

Na pokrycie planowanego deficytu budżetowego w   2012 roku w   kwocie 8   582 669 zł i   spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów w   kwocie 2   417 331 zł planuje się w   2012 roku przychody pochodzące ze sprzedaży papierów wartościowych wyemitowanych przez gminę (emisja obligacji w   wysokości 11 000 000 zł.)  

4.   Rozchody  

Spłatę długu zaplanowano na podstawie harmonogramów spłat zaciągniętych kredytów oraz wykupu obligacji samorządowych wyemitowanych w   2012 roku.  

5.   Wynik budżetu  

Pozycja Wynik budżetu jest różnicą pomiędzy pozycjami I   „Dochody” a   pozycją II „Wydatki”.  

6.   Finansowanie deficytu i   przeznaczanie nadwyżki  

Planowany deficyt budżetowy w   roku 2012 planuje się pokryć przychodami z   emisji obligacji. Planowaną nadwyżkę budżetową w   latach 2013 - 2026 planuje się przeznaczyć na spłatę wcześniej zaciągniętego długu.  

7.   Kwota długu, sposób jego sfinansowania i   relacja o   której mowa w   art. 243 ustawy o   finansach publicznych  

Kwota wykazana jako dług na koniec każdego roku jest wynikiem działania: dług z   poprzedniego roku + zaciągany dług – spłata długu. W   pozycji tej nie uwzględnia się długu związków do których należy gmina. Długi te uwzględnione są jedynie przy obliczeniu obciążeń budżetu danego roku spłatami: (R+O)/D zgodnie z   art. 243 ustawy.  

Sposób finansowania długu – przyjmuje się, że dług (jego spłata) jest finansowana w   pierwszej kolejności z   nadwyżki budżetowej. W   następnej kolejności dług finansuje się nowo zaciąganym długiem. Wyliczenia w   tym zakresie zawiera pozycja Vc załącznika nr 1   do uchwały.  

Relacja o   której mowa w   art. 243 ustawy o   finansach publicznych wyliczona została w   pozycjach od   IX   do   XI   załącznika nr 1   do uchwały. Wielkości w   tych wierszach wyliczane są do czwartego miejsca po przecinku, co odpowiada zapisowi procentowemu do drugiego miejsca po przecinku, np.: 0,1234 = 12,34.  

Pozycja   XII   załącznika nr 1   do uchwały zawiera dodatkową informację uzupełniającą o   spełnieniu warunków wynikających z   art. 243 ust. 1   ustawy o   finansach publicznych wyrażoną słownie jako „TAK” lub „NIE”. Słowo „NIE” nie może wystąpić w   tym wierszu począwszy od 2014 roku, w   którym to zaczynają obowiązywać indywidualne limity dla JST.  

Zgodnie z   art. 121 ust. 8   ustawy z   dnia 27 sierpnia 2009 r. Przepisy wprowadzające ustawę o   finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241) na lata 2011-2013 objęte wieloletnią prognozą finansową zamiast zasad, o   których mowa w   przepisach art. 226 ust. 1   pkt 6   i art. 230 ust. 5   ustawy, o   której mowa w   art. 1, mają zastosowanie zasady określone w   art. 169-171 ustawy, o   której mowa w   art. 85 - tj progi 15 % i   60 %.  

W pozycjach   VII i   VIII   załącznika nr 1   do uchwały w   sprawie prognozy obliczane są ww. wskaźniki dla Gminy Miasta Wejherowa.  

Pozycja   XIII   załącznika nr 1   do uchwały jest to wiersz „techniczny”, w   którym oblicza się dla każdego roku fragment prawej części wzoru z   art. 243 ustawy. Czyli: (Db + Sm –Wb)/D. Ułamek ten służy do obliczenia „prawej” części wzoru w   wierszach IX tabeli głównej.  

Pozycja   XIV   załącznika nr 1   do uchwały jest to wiersz kontrolny dla sprawdzenia równowagi budżetowej. Wynik tego wiersza musi być zawsze równy „0” (zero).  

Pozycja   XV   załącznika nr 1   do uchwały jest to wiersz kontrolny przestrzegania zasady z   art. 242 ustawy i   powinna mieć wartość dodatnią lub „0”. Wartość ujemna oznacza naruszenie ww. art.  

Pozycje   XVI, XVII, XVIII, XIX   załącznika nr 1   do uchwały wypełniane są ręcznie i   wpisuje się tam tą część odsetek, spłat i   długu na koniec roku które związane są z   długiem zaciąganym w   związku z   pozyskaniem środków unijnych – czyli na prefinansowanie.  

Pozycja   XX   załącznika nr 1   do uchwały to dług związków przypadający do spłaty przez samorząd. Wielkości z   tej pozycji wykorzystywane są do obliczenia wskaźników limitów (R+0)/D z   tym, że do obliczeń włączany jest od roku 2014.  

 

 

 

Przewodniczący Rady Miasta Wejherowa  


Leszek   Glaza

 

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Wojciech Dzieliński 29-12-2011 11:11
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 29-12-2011
Ostatnia aktualizacja: - 29-12-2011 11:11