Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Gmina Miasta Wejherowa
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Uchwała Nr VIIk/X/105/2015 Rady Miasta Wejherowa z dnia 23 czerwca 2015 r. w sprawie uchwalenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Wejherowa

Uchwała Nr VIIk/X/105/2015
Rady Miasta Wejherowa

z dnia 23 czerwca 2015 r.

w sprawie uchwalenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Wejherowa

 Na podstawie art. 12 ust. 1 i art. 27 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 199) oraz art. 18 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2013 r., poz. 594 z późn. zm.), na wniosek Prezydenta Miasta Wejherowa,

 Rada Miasta Wejherowa
uchwala, co następuje:

§ 1. 1. Zgodnie z uchwałą nr VIk/XXIV/310/2012 Rady Miasta Wejherowa z dnia 13 listopada 2012 r. w sprawie przystąpienia do sporządzania zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Wejherowa, zmienia się ustalenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Wejherowa, uchwalonego uchwałą nr IIIk/XXX/325/2001 Rady Miasta Wejherowa z dnia 26 czerwca 2001 r. - tekst jednolity uchwała nr VIk/XXXIII/393/2013 Rady Miasta Wejherowa z dnia 25 czerwca 2013 r.

2.  Zmianą są objęte tereny o łącznej powierzchni 180,32 ha.

3.  Granice zmiany określono na załączniku graficznym nr 1 do niniejszej uchwały, stanowiącym rysunek studium w skali 1:10000.

4.  Przedmiotem zmiany jest przeznaczenie terenów pod zabudowę usługową, w tym dopuszczenie lokalizacji obiektów handlowych o powierzchni sprzedaży większej niż 2.000m2, tereny obiektów produkcyjnych, składów i magazynów, zabudowę mieszkaniową, tereny zieleni urządzonej i lasów, infrastruktury komunikacyjnej i technicznej.

5.  Ustalenia dla rejonów funkcjonalnych, których granice wyznaczono na rysunku studium (symbol przypisany danemu rejonowi funkcjonalnemu oznacza dominujące kierunki przekształceń terenów zabudowanych i dominujące kierunki zagospodarowania terenów niezabudowanych):

1)  dla rejonu funkcjonalnego 1.MN,U (pomiędzy ul. Sucharskiego i terenami kolejowymi) ustala się dominującą zabudowę mieszkaniową jednorodzinną lub usługową wraz z towarzyszącą infrastrukturą komunikacyjną i techniczną;

2)  dla rejonu funkcjonalnego 2.MN,MW,U (pomiędzy ul. Słowińców, Łęgowskiego i terenami kolejowymi) ustala się dominującą zabudowę mieszkaniową jednorodzinną, mieszkaniową wielorodzinną lub usługową wraz z towarzyszącą infrastrukturą komunikacyjną i techniczną;

3)  dla rejonu funkcjonalnego 3.U,P (pomiędzy ul. Zachodnią i terenami kolejowymi) ustala się dominującą zabudowę usługową lub obiektów produkcyjnych, składów i magazynów wraz z towarzyszącą infrastrukturą komunikacyjną i techniczną;

4)  dla rejonu funkcjonalnego 4.MW,U (pomiędzy ul. Zachodnią, Inwalidów Wojennych i Sobieskiego) ustala się dominującą zabudowę mieszkaniową wielorodzinną lub usługową wraz z towarzyszącą infrastrukturą komunikacyjną i techniczną. Wewnątrz terenu znajduje się teren zamknięty, dopuszcza się korektę jego granic. Dla terenów wyłączonych z terenu zamkniętego ustala się dominującą zabudowę mieszkaniową wielorodzinną lub usługową wraz z towarzyszącą infrastrukturą komunikacyjną i techniczną;

5)  dla rejonu funkcjonalnego 5.MN,MW,U (pomiędzy ul. Spacerową, Kwiatową, 10 Lutego, św. Jana, Rzeźnicką, Judyckiego i terenami kolejowymi) ustala się dominującą zabudowę mieszkaniową jednorodzinną, mieszkaniową wielorodzinną lub usługową wraz z towarzyszącą infrastrukturą komunikacyjną i techniczną;

6)  dla rejonu funkcjonalnego 6.U (pomiędzy ul. I Brygady Pancernej WP i terenami kolejowymi, w rejonie ?Węzła Kwiatowa?) ustala się dominującą zabudowę usługową wraz z towarzyszącą infrastrukturą komunikacyjną i techniczną, wraz z dopuszczeniem lokalizacji wielkopowierzchniowych obiektów handlowych o powierzchni sprzedaży do 6.000m2 na terenie UH1 oraz intermodalnego terminalu przeładunkowego. Ponieważ zabudowa usługowa w ramach obiektów handlowych o powierzchni sprzedaży większej niż 2.000m? oraz intermodalny terminal przeładunkowy będą generowały dodatkowy ruch samochodów na drodze krajowej nr 6, należy na etapie wstępnym czyli przed wydaniem decyzji o warunkach zabudowy lub w trakcie sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego opracować koncepcję obsługi komunikacyjnej planowanych do zmiany przeznaczenia terenów. Powyższą koncepcję należy uzgodnić z zarządcą drogi krajowej nr 6 ? GDDKiA Oddział w Gdańsku;

7)  dla rejonu funkcjonalnego 7.U,P (pomiędzy ul. I Brygady Pancernej WP i Przemysłową) ustala się dominującą zabudowę usługową lub obiektów produkcyjnych, składów i magazynów wraz z towarzyszącą infrastrukturą komunikacyjną i techniczną;

8)  dla rejonu funkcjonalnego 8.U (pomiędzy ul. I Brygady Pancernej WP i terenami kolejowymi, w rejonie dworca PKP) ustala się dominującą zabudowę usługową wraz z towarzyszącą infrastrukturą komunikacyjną i techniczną;

9)  dla rejonu funkcjonalnego 9.ZP (pomiędzy ul. I Brygady Pancernej WP i Ofiar Piaśnicy) ustala się dominujący teren zieleni urządzonej wraz z towarzyszącą infrastrukturą komunikacyjną i techniczną;

10)  dla rejonu funkcjonalnego 10.U (pomiędzy ul. I Brygady Pancernej WP, Pucką i terenami kolejowymi) ustala się dominującą zabudowę usługową wraz z towarzyszącą infrastrukturą komunikacyjną i techniczną;

11)  dla rejonu funkcjonalnego 11.U,P (pomiędzy ul. Gdańską, I Brygady Pancernej WP, Pucką i terenami kolejowymi do wschodniej granicy m. Wejherowa, w rejonie ?Węzła Nanice? i ?Węzła Zryw?) ustala się dominującą zabudowę usługową lub obiektów produkcyjnych, składów i magazynów wraz z towarzyszącą infrastrukturą komunikacyjną i techniczną, wraz z dopuszczeniem lokalizacji wielkopowierzchniowych obiektów handlowych o powierzchni sprzedaży do 4.000m2 na terenie UH3 i do 15.000m2 na terenie UH4. Ponieważ zabudowa usługowa w ramach obiektów handlowych o powierzchni sprzedaży większej niż 2.000m? będzie generowała dodatkowy ruch samochodów na drodze krajowej nr 6, należy na etapie wstępnym czyli przed wydaniem decyzji o warunkach zabudowy lub w trakcie sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego opracować koncepcję obsługi komunikacyjnej planowanych do zmiany przeznaczenia terenów. Powyższą koncepcję należy uzgodnić z zarządcą drogi krajowej nr 6 ? GDDKiA Oddział w Gdańsku. Ze względu na znaczące uciążliwości drogi krajowej nr 6, istniejącej linii kolejowej nr 202 oraz projektowanego przedłużenia linii kolejowej nr 250 należy dążyć do likwidacji samodzielnej zabudowy mieszkaniowej. Dopuszcza się wyłącznie towarzyszącą zabudowę mieszkaniową, stanowiącą mieszkania właścicieli prowadzonej działalności gospodarczej lub mieszkania służbowe. Obowiązuje zakaz lokalizacji obiektów produkcyjnych, składów i magazynów, które są:

a)  obiektami produkcyjnymi przemysłu chemicznego i metalurgicznego,

b)  obiektami wymagającymi nieobudowanych składowisk surowców, materiałów lub produktów w stanie sypkim,

c)  obiektami produkcyjnymi przemysłu chemicznego i metalurgicznego,

d)  obiektami wymagającymi nieobudowanych składowisk surowców, materiałów lub produktów w stanie sypkim,

e)  składowiskami odpadów niebezpiecznych, nie będących odpadami powstałymi w procesie technologicznym,

f)  zakładami przetwarzania odpadów niebezpiecznych, złomu, autozłomów, wytwórni mas bitumicznych,

g)  grzebowiskami dla zwierząt i spalarni zwłok,

h)  innymi przedsięwzięciami kwalifikowanymi do przedsięwzięć mogących potencjalnie lub znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu przepisów odrębnych. Powyższy zakaz nie dotyczy inwestycji celu publicznego. Odstępstwo od zakazu można zastosować dla przedsięwzięć mogących potencjalnie lub znacząco oddziaływać na środowisko, dla których przeprowadzona procedura ceny oddziaływania na środowisko wykazała brak niekorzystnego wpływu na środowisko;

12)  dla rejonu funkcjonalnego 12.MN,MW,U (pomiędzy ul. I Brygady Pancernej WP, Kociewską, Pomorską i rz. Cedron, w rejonie ?Węzła Nanice?) ustala się dominującą zabudowę mieszkaniową jednorodzinną, mieszkaniową wielorodzinną lub usługową wraz z towarzyszącą infrastrukturą komunikacyjną i techniczną, wraz z dopuszczeniem lokalizacji wielkopowierzchniowych obiektów handlowych o powierzchni sprzedaży do 10.000m2 na terenie UH2. Ponieważ zabudowa usługowa w ramach obiektów handlowych o powierzchni sprzedaży większej niż 2.000m? będzie generowała dodatkowy ruch samochodów na drodze krajowej nr 6, należy na etapie wstępnym czyli przed wydaniem decyzji o warunkach zabudowy lub w trakcie sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego opracować koncepcję obsługi komunikacyjnej planowanych do zmiany przeznaczenia terenów. Powyższą koncepcję należy uzgodnić z zarządcą drogi krajowej nr 6 ? GDDKiA Oddział w Gdańsku;

13)  dla rejonu funkcjonalnego 13.MN,MW,U (pomiędzy ul. Judyckiego, 12 Marca, Sikorskiego i terenami kolejowymi, w rejonie ?Węzła Nanice?) ustala się dominującą zabudowę mieszkaniową jednorodzinną, mieszkaniową wielorodzinną lub usługową wraz z towarzyszącą infrastrukturą komunikacyjną i techniczną;

14)  dla rejonu funkcjonalnego 14.MW,U (pomiędzy ul. Gryfa Pomorskiego i Gdańską, w rejonie ?Węzła Zryw?) ustala się dominującą zabudowę mieszkaniową wielorodzinną lub usługową wraz z towarzyszącą infrastrukturą komunikacyjną i techniczną;

15)  dla rejonu funkcjonalnego 15.MW,U (pomiędzy ul. Sikorskiego, os. Sikorski Park i terenami kolejowymi, w rejonie ?Węzła Zryw?) ustala się dominującą zabudowę mieszkaniową wielorodzinną lub usługową wraz z towarzyszącą infrastrukturą komunikacyjną i techniczną;

16)  dla rejonu funkcjonalnego 16.U (pomiędzy ul. Orzeszkowej i Gdańską) ustala się dominującą zabudowę usługową wraz z towarzyszącą infrastrukturą komunikacyjną i techniczną;

17)  na terenie każdego rejonu funkcjonalnego dopuszcza się budowę strategicznych parkingów, obsługujących mieszkańców lub klientów miasta oraz powiatu wejherowskiego;

18)  na terenie każdego z rejonów funkcjonalnych dopuszcza się realizację bezkolizyjnych przejść pieszych lub pieszo-rowerowych nad lub pod drogą krajową nr 6, istniejącą linią kolejową nr 202 i projektowanym przedłużeniem linii kolejowej nr 250;

19)  tereny nie objęte granicami rejonów funkcjonalnych i nie posiadające przypisanych symboli stanowią tereny obsługi istniejącej i planowanej komunikacji drogowej lub kolejowej wraz z towarzyszącą infrastrukturą techniczną.

6.  Ustalenia dla zintegrowanych węzłów przesiadkowych:

1)  obowiązuje realizacja głównego, zintegrowanego węzła przesiadkowego w Wejherowie, w rejonie istniejącego dworca PKP, obejmującego dworzec kolejowy i autobusowy. Przez dworzec kolejowy należy rozumieć w świetle przepisów o transporcie kolejowym obiekt budowlany lub zespół obiektów budowlanych do obsługi podróżnych lub usług towarzyszących tej obsłudze, który może również obejmować urządzenia do wykonywania czynności związanych z prowadzeniem ruchu pociągów. W świetle przepisów o gospodarce nieruchomościami dworzec kolejowy należy rozumieć jako obiekty i urządzenia transportu publicznego;

2)  obowiązuje realizacja dzielnicowych, zintegrowanych węzłów przesiadkowych na bazie istniejących przystanków kolejowych w Wejherowie-Nanicach i Wejherowie-Śmiechowie oraz na bazie projektowanego przystanku kolejowego w zachodniej części Wejherowa na wysokości ul. Tartacznej (lokalizacja orientacyjna), obejmujących przystanki kolejowe i autobusowe oraz parkingi strategiczne w systemie park&ride;

3)  przy budowie zintegrowanych węzłów przesiadkowych należy:

a)  zapewnić minimalne szerokości ciągów pieszych, dostosowanych do potoków pieszych,

b)  zapewnić minimalną ilość przystanków autobusowych, dostosowanych do istniejącego i prognozowanego ruchu, autobusów komunikacji miejskiej,

c)  zapewnić minimalną ilość miejsc postojowych dla samochodów osobowych w systemie Kiss&Ride, dostosowanych do istniejącego i prognozowanego ruchu,

d)  zapewnić minimalną ilość miejsc postojowych dla taksówek, dostosowanych do istniejącego i prognozowanego ruchu,

e)  zapewnić minimalną ilość miejsc postojowych dla samochodów osobowych w systemie Park&Ride, dostosowanych do istniejącego i prognozowanego ruchu,

f)  zapewnić minimalną ilość miejsc postojowych dla rowerów z zapewnieniem ich ochrony (np. dozór wzrokowy),

g)  stworzyć atrakcyjną przestrzeń publiczną z maksymalnym zachowaniem istniejących terenów zielonych, w tym wartościowej zieleni wysokiej,

h)  w ramach inwestycji ustala się realizację małej architektury, oświetlenia i zieleni, w tym np. wiat przystankowych, ławek, koszy na śmiecie, itp.;

4)  przez zintegrowany węzeł przesiadkowy należy rozumieć w świetle przepisów o publicznym transporcie zbiorowym miejsce umożliwiające dogodną zmianę środka transportu wyposażone w niezbędną dla obsługi podróżnych infrastrukturę, w szczególności: miejsca postojowe, przystanki komunikacyjne, punkty sprzedaży biletów, systemy informacyjne umożliwiające zapoznanie się zwłaszcza z rozkładem jazdy, linią komunikacyjną lub siecią komunikacyjną. W świetle przepisów o gospodarce nieruchomościami zintegrowany węzeł przesiadkowy należy rozumieć jako obiekty i urządzenia transportu publicznego.

7.  Ustala się realizację węzłów drogowych wraz z dwupoziomowymi skrzyżowaniami drogowymi nad lub pod istniejącą linią kolejową nr 202 i projektowanym przedłużeniem linii kolejowej nr 250, stanowiących powiązania komunikacyjne północnej i południowej części Wejherowa, wyznaczonych orientacyjnie na rysunku studium. Szczegółowe rozgraniczenie linii rozgraniczających dróg winno zostać doprecyzowane na etapie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Rezerwy komunikacyjne, zbędne dla budowy węzłów winny zostać przeznaczone pod zagospodarowanie zgodne z ustalonym dla poszczególnych rejonów funkcjonalnych. Ustala się realizację następujących węzłów drogowych:

1)  w Śmiechowie ?Węzeł Zryw? (na przedłużeniu ul. Patoka, łączący ul. Sikorskiego, Gdańską, trakt konny wzdłuż ul. Gdańskiej, ul. Stefczyka, Gryfa Pomorskiego i Necla);

2)  w Nanicach ?Węzeł Nanice? (na przedłużeniu ul. Obrońców Wybrzeża, łączący ul. 12 Marca, Rzeźnicką i Pomorską);

3)  w Śródmieściu ?Węzeł Kwiatowa? (na przedłużeniu ul. Przemysłowej i Kwiatowej, łączący pl. Piłsudskiego i ul. Spacerową z ul. I Brygady Pancernej WP). Do czasu realizacji dwupoziomowego powiązania dopuszcza się zachowanie istniejącego skrzyżowania jednopoziomowego;

4)  w zachodniej części Wejherowa ?Węzeł Działki? (na przedłużeniu ul. Karnowskiego, łączący ul. Sucharskiego, Sobieskiego, Łęgowskiego i Zachodnią z ul. I Brygady Pancernej WP);

5)  ustala się przebudowę istniejącego tunelu drogowego pod istniejącą linią kolejową nr 202, projektowanym przedłużeniem linii kolejowej nr 250 i ul. I Brygady Pancernej WP, łączącego ul. Rejtana z ul. św. Jana;

6)  dopuszcza się realizację innych skrzyżowań dwupoziomowych, w tym przebudowę istniejących skrzyżowań jednopoziomowych dróg publicznych z istniejącą linią kolejową nr 202 i projektowanym przedłużeniem linii kolejowej nr 250 na dwupoziomowe skrzyżowania (m.in. w ciągu ul. 12 Marca, na przedłużeniu ul. Sucharskiego z ul. Wejherowską i Zamostną w gm. Wejherowo).

8.  Ustalenia w zakresie polityki parkingowej - lokalizacja miejsc postojowych w obrębie nieruchomości, do których inwestor ma tytuł prawny, w ilości odpowiadającej programowi inwestycji, tj.:

1)  dla zabudowy usługowej w ramach wielkopowierzchniowych obiektów handlowych o powierzchni sprzedaży większej niż 2.000m? na terenach UH1, UH2, UH3 i UH4 ? minimum 4,0 miejsca postojowe na każde 100m? powierzchni sprzedaży i dodatkowo miejsca postojowe dla ewentualnego kina ? 1 miejsce postojowe na 10 miejsc na widowni;

2)  dla zabudowy usługowej poza wielkopowierzchniowymi obiektami handlowymi, należy przyjąć minimum 2 miejsca na 100m2 powierzchni użytkowej budynku i 1 miejsce na 10 zatrudnionych, jednocześnie nie mniej niż 2 miejsca na 1 punkt usługowy (kawiarnia, sklep, fryzjer itp.);

3)  dla obiektów produkcyjnych, składów i magazynów należy przyjąć co najmniej 2 miejsca postojowe na 5 zatrudnionych;

4)  dla zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej należy przyjąć minimum 1,2 miejsca na 1 mieszkanie;

5)  dla zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej należy przyjąć minimum 2 miejsca na 1 budynek mieszkalny;

6)  przez miejsce postojowe należy rozumieć miejsce na samochód wydzielone na terenie nieruchomości, w budynku (np. w formie garażu wolno stojącego, parkingu podziemnego, garażu wbudowanego lub przybudowanego do budynku o innej funkcji) lub pod wiatą.

9.  Na obszarze Głównego Zbiornika Wód Podziemnych Nr 110 i jego obszarze ochronnym, wyznaczonych na rysunku studium, obowiązują ograniczenia i zakazy związane z ochroną zasobów wód podziemnych określone w przepisach odrębnych. Na terenach położonych na Głównym Zbiorniku Wód Podziemnych należy stosować rozwiązania techniczne, technologiczne i organizacyjne, gwarantujące zabezpieczenia przed zanieczyszczeniami warstwy wodonośnej.

10.  Zabrania się grodzenia nieruchomości przyległych do powierzchniowych wód publicznych w odległości nie mniejszej niż 1,5m od linii brzegu cieku, a także zakazywania lub uniemożliwiania przechodzenia przez ten obszar. W celu zapewnienia swobodnego dostępu do cieków, ze względu na konieczność przeprowadzania niezbędnych prac konserwacyjnych, regulacyjnych, awaryjnych i innych, służących utrzymaniu cieków w dobrym stanie technicznym, oraz z uwagi na ograniczenie zagrożeń powodziowych zaleca się zostawienie pasa wolnego od zabudowy w odległości ok. 10m od brzegów cieków.

11.  Na obszarze szczególnego zagrożenia powodzią od rzeki Cedron, wyznaczonym na rysunku studium, obowiązują ograniczenia i zakazy określone w przepisach odrębnych.

12.  Realizacja ustaleń studium winna odbywać się z uwzględnieniem przepisów dotyczących ochrony gatunkowej roślin, zwierząt i grzybów. Przepusty na rzece Cedron należy tak realizować, aby zachowane zostały szlaki wędrówek gadów i płazów w kierunku doliny i rzeki Redy.

13.  Grunty leśne objęte zmianą studium, zaznaczone na rysunku studium, znajdują się w granicach Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego.

14.  Ustalenia w zakresie zasad ochrony dziedzictwa kulturowego. Realizacja ustaleń studium winna odbywać się z uwzględnieniem przepisów dotyczących ochrony środowiska kulturowego. Ochronie podlegają:

1)  obszary i obiekty zabytkowe:

a)  obszar zmiany studium jest objęty wpisem do rejestru zabytków woj. pomorskiego nr 957 na podstawie decyzji nr IX/0138/79 z dn. 26.02.1979 r. zmienionej decyzją Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego o sygn. DOZ-OAiK-6700-/415/11 z dn. 04.10.2011 r. jako układ urbanistyczno-krajobrazowy miasta Wejherowa. Fragment obszaru zmiany studium leży w strefie ochrony konserwatorskiej, restauracji urbanistycznej zespołu zabytkowego. Fragment zmiany studium leży w strefie ochrony otoczenia zespołu zabytkowego w strefie ochrony krajobrazu lub w strefie ochrony gabarytu;

b)  na obszarze zmiany studium znajdują się obiekty figurujące w Gminnej Ewidencji Zabytków;

c)  na obszarze zmiany studium znajdują się strefy ochrony archeologicznej;

2)  zasady ochrony obszarów i obiektów zabytkowych:

a)  zakres ochrony obszaru wpisanego do rejestru zabytków (wraz z otoczeniem) regulują przepisy odrębne. W zagospodarowaniu obszaru wzdłuż linii kolejowej i drogi nr 6 należy uwzględnić jego duże znaczenie w kształtowaniu wizerunku miasta wśród osób przejeżdżających tymi trasami. W związku z powyższym należy dążyć do maksymalnej ekspozycji walorów krajobrazu kulturowego poprzez:

-  ograniczenie gabarytów oraz ilości obiektów wielkopowierzchniowych na etapie sporządzania miejscowych planów, w szczególności na terenach leżących na południe od linii kolejowej,

-  ustalenie w planach miejscowych restrykcyjnych ustaleń dotyczących lokalizacji reklam wolno stojących i reklam i na budynkach. Na całym obszarze zmiany studium wprowadza się zakaz lokalizacji reklam na ogrodzeniach;

3)  ustala się ochronę zespołów i budynków wpisanych do rejestru zabytków województwa pomorskiego oraz budynków wpisanych do gminnej ewidencji zabytków na zasadach określonych w przepisach odrębnych i w planach miejscowych;

4)  dla terenów objętych strefą ochrony archeologicznej wszelkie działania inwestycyjne związane z pracami ziemnymi wymagają przeprowadzenia ratowniczych badań archeologicznych na zasadach określonych w przepisach odrębnych.

15.  Sytuowanie obiektów budowlanych przy drodze krajowej nr 6 winno być zgodne z przepisami odrębnymi. Szczegółowe ustalenia winny być określone na etapie sporządzania planów miejscowych.

16.  Przez obszar zmiany studium przebiega napowietrzna linia energetyczna średniego napięcia w rejonie ul. Podmiejskiej, I Brygady Pancernej WP i Sucharskiego. Obowiązuje zakaz zabudowy, poza obiektami elektroenergetycznymi w pasie technicznym o szerokości 7m od osi linii średniego napięcia do granicy strefy. Zakaz nie dotyczy infrastruktury technicznej i komunikacyjnej, przecinających strefę. Dopuszcza się zmianę ustaleń dla strefy, pod warunkiem dotrzymania wartości dopuszczalnych natężenia pola elektrycznego. Spełnienie tego warunku powinno być stwierdzone zgodnie z odrębnymi przepisami w drodze szczegółowych obliczeń, pomiarów modelowych lub pomiarów w otoczeniu istniejącej sieci. Dopuszcza się przebudowę, nadbudowę, zmianę lokalizacji lub likwidację powyższej linii wraz z jej strefą ochronną. Dopuszcza się likwidację strefy ochronnej po skablowaniu linii.

17.  W granicach zmiany studium znajduje się wojskowa infrastruktura teletechniczna, która winna być uwzględniana w planach miejscowych.

18.  Drogi pożarowe należy wyznaczyć zgodnie z przepisami odrębnymi. Przeciwpożarowe zaopatrzenie wodne winno odpowiadać przepisom odrębnym. Lokalizacja i usytuowanie obiektów od innych obiektów lub terenów winno być zgodne z przepisami odrębnymi.

§ 2.  Pozostałe ustalenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Wejherowa pozostawia się bez zmian.

§ 3.  Rozstrzygnięcie Rady Miasta Wejherowa o sposobie rozpatrzenia uwag do projektu zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Wejherowa stanowi załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 4.  Uchwala się jednolity tekst studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Wejherowa, stanowiący załącznik Nr 3 do niniejszej uchwały oraz jednolity rysunek studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Wejherowa, stanowiący załącznik Nr 4 do niniejszej uchwały.

§ 5.  Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Wejherowa.

§ 6.  Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.

 

 

 

 Przewodniczący Rady Miasta Wejherowa


Bogdan Tokłowicz

 

 

Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr VIIk/X/105/2015
Rady Miasta Wejherowa
z dnia 23 czerwca 2015 r.

Załącznik poniżej w PDF

 

 

 Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr VIIk/X/105/2015
Rady Miasta Wejherowa
z dnia 23 czerwca 2015 r.

Rozstrzygnięcie Rady Miasta Wejherowa
w sprawie uwag do projektu zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Wejherowa

 Rada Miasta Wejherowa po zapoznaniu się z dokumentacją formalno ? prawną zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Wejherowa oraz protokołem z dyskusji publicznej z dnia 10.03.2013 r. nad rozwiązaniami przyjętymi w projekcie zmiany studium, rozstrzyga, co następuje:

 1) zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2015r. poz. 199), rozstrzygnięcie o sposobie rozpatrzenia uwag do projektu zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Wejherowa, jest załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały.

 2) w okresie wyłożenia do publicznego wglądu projektu zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Wejherowa ? w dniach od 26.02.2015 r. do 19.03.2015 r. oraz w ciągu 21 dni po wyłożeniu - to jest do dnia 10.04.2015 r. do ustaleń projektu zmiany studium nie wniesiono uwag, o których mowa w art. 11 pkt 12 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

 

 

 

 Przewodniczący Rady Miasta Wejherowa


Bogdan Tokłowicz

 

 

 

Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr VIIk/X/105/2015
Rady Miasta Wejherowa
z dnia 23 czerwca 2015 r.
Załącznik poniżej w PDF

 

 

Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr VIIk/X/105/2015
Rady Miasta Wejherowa
z dnia 23 czerwca 2015 r.
Załącznik poniżej w PDF

 

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Wojciech Dzieliński 26-06-2015 13:31
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 23-06-2015
Ostatnia aktualizacja: Wojciech Dzieliński 26-06-2015 13:32