Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Gmina Miasta Wejherowa
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

[ Orzeczenie nieważności uchwały] UCHWAŁA Nr VIIk/XXXI/353/2017 RADY MIASTA WEJHEROWA z dnia 25 kwietnia 2017 r. w sprawie przyjęcia zasad udzielania i rozliczania dotacji celowej na dofinansowanie prac związanych z modernizacją źródeł energii cieplnej w ramach konkursu ?Czyste powietrze Gminy Miasta Wejherowa "Wymiana źródeł energii cieplnej na ekologiczne"

UWAGA - Regionalna Izba Obrachunkowa uchwałą nr 118/g130/D/17 orzekła nieważność poniższej uchwały Rady Miasta. Dokument w załączniku

 

Uchwała Nr VIIk/XXXI/353/2017
Rady Miasta Wejherowa

z dnia 25 kwietnia 2017 r.

w sprawie przyjęcia zasad udzielania i rozliczania dotacji celowej na dofinansowanie prac związanych z modernizacją źródeł energii cieplnej w ramach konkursu ?Czyste powietrze Gminy Miasta Wejherowa ? Wymiana źródeł energii cieplnej na ekologiczne?

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 446 z późn. zm.) oraz art. 403 ust. 2, 4, 5 i 6 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 672 z późn. zm.)

Rada Miasta Wejherowa
uchwala, co następuje:

§ 1. Ustala się zasady udzielania dotacji celowej na finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej oraz tryb postępowania w sprawie udzielania dotacji i sposobu jej rozliczania na terenie Gminy Miasta Wejherowa, jak w załączniku do niniejszej uchwały.

§ 2. 1. Wyboru zgłoszonych wniosków o udzielenie dotacji celowej dokonuje się w formie konkursu.

2. Zasady przeprowadzenia konkursu, kryteria wyboru inwestycji do dofinansowania, zasady udzielenia i rozliczenia dotacji celowej, o której mowa w § 1 określa Regulamin konkursu ?Czyste powietrze Gminy Miasta Wejherowa ? Wymiana źródeł energii cieplnej na ekologiczne?, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

3. Szczegółowe warunki udzielenia dotacji określa Prezydent Miasta Wejherowa w umowie zawartej z Wnioskodawcą.

§ 3. Łączną kwotę dotacji w danym roku budżetowym określa uchwała budżetowa.

§ 4. Upoważnia się Prezydenta Miasta Wejherowa do przystępowania do konkursów organizowanych przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku pn. ?Czyste powietrze Pomorza? w 2017 r. i w kolejnych latach.

§ 5. Upoważnia się Prezydenta Miasta Wejherowa do określenia wysokości dotacji celowej w 2017 r. i w latach następnych z możliwością zróżnicowania kwot w zależności od rodzaju wykonywanej inwestycji i ilości złożonych wniosków, zgodnie z § 7 Regulaminu.

§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Wejherowa.

§ 7. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.

 

 

 

Przewodniczący Rady Miasta Wejherowa


Bogdan Tokłowicz

 

 

Załącznik do uchwały Nr VIIk/XXXI/353/2017
Rady Miasta Wejherowa
z dnia 25 kwietnia 2017 r.

Regulamin konkursu

?Czyste powietrze Gminy Miasta Wejherowa  -  Wymiana źródeł energii cieplnej na ekologiczne?

§ 1.

1. Gmina Miasta Wejherowa, zwana dalej Gminą, działając na podstawie konkursu ogłoszonego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku pn. ?Czyste powietrze Pomorza?, ogłasza konkurs pod nazwą ?Czyste powietrze Gminy Miasta Wejherowa ? Wymiana źródeł energii cieplnej na ekologiczne?.

2. Celem konkursu jest wyłonienie spośród zgłoszonych zadań tych, których realizacja przyniesie istotne efekty ekologiczne wyrażone wielkością uzyskanej redukcji emisji substancji szkodliwych do atmosfery, a następnie dofinansowanie ich realizacji w formie dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku, zwanego dalej Funduszem i ze środków budżetu Gminy Miasta Wejherowa.

3. Informacje na temat konkursu zostaną opublikowane na stronie internetowej Gminy: www.wejherowo.pl .

§ 2.

Uczestnicy konkursu

Konkurs adresowany jest do osób fizycznych, wspólnot mieszkaniowych i podmiotów zarządzających budynkami mieszkalnymi, będącymi własnością Gminy Miasta Wejherowa, zwanych dalej Wnioskodawcami.

§ 3.

Zadania konkursowe

1. Do konkursu mogą zostać zgłoszone zadania polegające na modernizacji (zamianie) systemów grzewczych poprzez likwidację (przez co rozumie się fizyczny demontaż) kotłów opalanych węglem lub koksem i zastąpieniu ich jednym z poniższych rozwiązań:

1) kotłami opalanymi gazem lub olejem opałowym,

2) źródłami ciepła wykorzystującymi odnawialne źródła energii (pompy ciepła),

3) podłączeniem do sieci ciepłowniczej.

2. Zadania mogą dotyczyć źródeł ciepła zasilających budynki zlokalizowane na terenie miasta Wejherowa:

1) jednorodzinne, stanowiące własność osób fizycznych,

2) wielorodzinne, w których funkcjonują wspólnoty mieszkaniowe,

3) wielorodzinne, stanowiące własność Gminy Miasta Wejherowa.

3. Do konkursu mogą być zgłaszane tylko zadania nierozpoczęte, dla których została wykonana aktualna dokumentacja fotograficzna stanu istniejącego, przedstawiająca źródło ciepła przed modernizacją.

 

§ 4.

Ogłoszenie konkursu, terminy

1. Ogłoszenie o rozpisaniu konkursu umieszcza się na stronie internetowej Gminy pod adresem www.wejherowo.pl .

2. Ogłoszenie zawiera: Regulamin konkursu, wniosek.

3. Gmina zastrzega sobie prawo do unieważnienia konkursu z przyczyn od niej niezależnych poprzez ogłoszenie na stronie  www.wejherowo.pl    komunikatu o unieważnieniu.

4. Konkurs zostaje unieważniony w momencie nie uzyskania przez Gminę dofinansowania w ramach konkursu ogłoszonego przez Fundusz pn. ?Czyste powietrze Pomorza?, w zakresie dofinansowania ze środków Funduszu.

5. W przypadku, o którym mowa w ust. 4, wypłata ze środków budżetu Gminy będzie realizowana.

§ 5.

Forma zgłoszenia

1. Osoby ubiegające się o dofinansowanie na zadania, o których mowa w § 3 powinny złożyć zgłoszenia konkursowe - wniosek w Urzędzie Miejskim w Wejherowie, w obowiązującym terminie składania wniosków. Za termin złożenia wniosku uznaje się datę wpływu wniosku do Urzędu Miejskiego w Wejherowie.

2. Zgłoszenia konkursowe należy składać w formie pisemnego wniosku wraz z wymaganymi załącznikami. Formularz wniosku stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu. Wzór wniosku do pobrania ze strony internetowej Gminy www.wejherowo.pl .

3. Wnioski złożone po obowiązującym terminie składania wniosków pozostawione zostaną bez rozpatrzenia.

4. Wnioski dotyczące inwestycji zrealizowanych przed terminem ogłoszenia konkursu pozostawione zostaną bez rozpatrzenia.

§ 6.

Kryteria wyboru zadań

Dofinansowane zostaną zadania przyczyniające się do obniżenia zanieczyszczeń środowiska poprzez redukcję emisji substancji szkodliwych do atmosfery.

§ 7.

Zasady dofinansowania zadań

1. Koszty kwalifikowane zadania stanowią wydatki poniesione na:

1) zakup oraz montaż nowych:

a) kotłów opalanych gazem lub olejem opałowym,

b) pomp ciepła,

c) węzłów cieplnych z przyłączami,

2) wykonanie instalacji wewnętrznej c.o. i c.w.u. (zakup i montaż elementów instalacji).

2. Metoda wyliczenia dofinansowania ze środków Funduszu:

Maksymalna kwota dotacji dla danego źródła ciepła ze środków Funduszu może wynieść nie więcej niż 35% kosztów kwalifikowanych poniesionych przez Wnioskodawcę na jego modernizację i uzależniona jest od rodzaju paliwa zastosowanego w miejsce węgla lub koksu. W zależności od przyjętego rozwiązania, kwota dotacji z Funduszu wynosi nie więcej niż:

a) kotły opalane gazem lub olejem opałowym:

- 5.000 zł na jedno źródło ciepła zasilające pojedynczego odbiorcę,

- 12.500 zł w przypadku kotłowni zasilającej budynek wielorodzinny,

b) pompy ciepła - 10.000 zł na jedno źródło ciepła,

c) podłączenie do miejskiej sieci ciepłowniczej:

- 30.000 zł na jeden węzeł o mocy do 30 kW wraz z przyłączem,

- 50.000 zł na jeden węzeł o mocy powyżej 30 kW wraz z przyłączem.

3. Metoda wyliczenia dofinansowania ze środków budżetu Gminy:

Maksymalny poziom dofinansowania ze środków budżetu Gminy może wynieść nie więcej niż 30% kwoty dotacji wyliczonej w/g § 7 ust. 2 (kwota dofinansowania inwestycji ze środków Funduszu), jednak nie mniej niż 5% kosztów kwalifikowanych wynikających z przedstawionych rachunków i faktur.

4. Ostateczna kwota dofinansowania zadania jest zależna od poziomu dofinansowania uzyskanego przez Gminę w ramach konkursu ogłoszonego przez Fundusz.

5. W przypadku odmowy udzielenia dotacji Gminie przez Fundusz, dotacje będą udzielane ze środków budżetu Gminy. Gmina określi poziom dofinansowania.

6. Do wniosku muszą być dołączone następujące dokumenty: aktualny wyciąg z księgi wieczystej modernizowanej nieruchomości, zgoda osób uprawnionych na realizację zadania objętego wnioskiem (uchwała Wspólnoty w sprawie zmiany systemu ogrzewania, zgoda Administratora na zmianę sposobu ogrzewania, itp., w zależności od rodzaju inwestycji) oraz tytuł prawny do dysponowania nieruchomością w przypadku, gdy Wnioskodawca nie jest jej właścicielem.

7. Kwotę dotacji wylicza się przy zaokrągleniu do pełnych złotówek w dół.

8. Wnioskodawca umożliwi dokonanie dokumentacji fotograficznej źródła ciepła sprzed i po realizacji inwestycji pracownikowi Urzędu Miejskiego w Wejherowie.

§ 8.

Rozstrzygnięcie konkursu

1. Wnioski oceniane są przez komisję oceniającą (w skład komisji wchodzą pracownicy Urzędu Miejskiego w Wejherowie), z uwzględnieniem wymogów niniejszego Regulaminu, stosując zasady określone przez Fundusz dla ogłoszonego konkursu ?Czyste powietrze Pomorza?.

2. Wnioskodawca po otrzymaniu zawiadomienia o zakwalifikowaniu zadania do dofinansowania, zobowiązany jest spełnić wszystkie warunki formalne konieczne do podpisania umowy z Gminą.

3. Wnioskodawca zobowiązany jest zrealizować zadanie w zakresie przedstawionym we wniosku o dofinansowanie. Niewykonanie zadania skutkować będzie brakiem dofinansowania.

§ 9.

Rozliczenie dofinansowania i zawarcie umowy

1. Po zakończeniu inwestycji, Wnioskodawca rozlicza się z wykonania zadania, przedkładając wraz z pismem przewodnim, które wyszczególnia przekazywane dokumenty, następujące dokumenty:

1) kopie rachunków lub faktur VAT dokumentujących nakłady poniesione na ten cel (z wyszczególnieniem wszystkich zakupionych urządzeń, elementów instalacji i usług), które będą potwierdzone za zgodność z oryginałem przez przyjmującego wniosek,

2) projekt budowlany dołączony do wniosku o decyzję pozwolenie na budowę,

3) potwierdzenie możliwości wykonania danego przedsięwzięcia przez odpowiednie organy, np. decyzja pozwolenie na budowę (wraz z pieczątką będącą potwierdzeniem przez Wydział Budownictwa Starostwa Powiatowego w Wejherowie, że decyzja jest ostateczna), zawiadomienie o rozpoczęciu robót, warunki przyłączenia do sieci gazowej urządzeń i instalacji gazowych, opinie z przeprowadzonych oględzin kominiarskich, umowa o przyłączenie do sieci ciepłowniczej, itp., w zależności od rodzaju inwestycji,

4) kopie dokumentów odbioru, które zostały wystawione przez właściwe organy (które będą potwierdzone za zgodność z oryginałem przez przyjmującego wniosek), np. protokół odbioru robót budowlano - montażowych, opinie kominiarskie, protokoły z uruchomienia instalacji, prób szczelności, dziennik budowy, umowa kompleksowego dostarczania paliwa gazowego, zgłoszenie zakończenia robót w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego (jeśli jest wymagane w decyzji pozwolenie na budowę), itp., w zależności od rodzaju inwestycji.

2. Opis zadania, termin wykonania, wysokość dotacji, tryb płatności, możliwość kontroli oraz termin utrzymania zadania określać będzie umowa zawarta z otrzymującym dotację.

3. Zadanie objęte dofinansowaniem zrealizowane winno być do dnia 31 października każdego roku.

4. Umowa z Wnioskodawcą zostanie zawarta po wykonaniu i rozliczeniu zadania. Wnioskodawca po wykonaniu zadania przedkłada wymagane dokumenty wraz z pismem przewodnim, które wyszczególnia przekazywane dokumenty i faktury. Dokumenty rozliczeniowe podlegają ocenie komisji oceniającej. Pozytywna ocena rozliczenia zadania przez komisję oceniającą (udokumentowana protokołem z posiedzenia komisji) stanowi podstawę do zawarcia umowy miedzy Gminą Miasta Wejherowa a Wnioskodawcą w sprawie udzielenia dotacji do zrealizowanego zadania. Komisja w przypadku wątpliwości może wezwać Wnioskodawcę do udzielenia wyjaśnień i gdy to konieczne, dostarczenia dodatkowych dokumentów.

5. Dofinansowaniem objęte zostaną udokumentowane wydatki poniesione przez Wnioskodawcę w terminie po ogłoszeniu wyników konkursu ogłoszonego przez Fundusz (oznacza to, że imienne dowody zakupu urządzeń, materiałów i usług - faktury VAT lub rachunki nie mogą być wystawione z datą wcześniejszą od daty ogłoszenia wyników konkursu przez Fundusz).

6. Zakwalifikowani Wnioskodawcy po ogłoszeniu wyników konkursu ogłoszonego przez Fundusz otrzymują pisemne potwierdzenie o zakwalifikowaniu zadania.

7. Dofinansowanie nie przysługuje na przedsięwzięcia zrealizowane przed złożeniem wniosku.

§ 10.

Postanowienia końcowe

1. Wnioskodawca wnioskując o dofinansowanie w formie dotacji na modernizację źródeł energii cieplnej, w ramach niniejszego konkursu, zobowiązuje się nie korzystać z innych źródeł dofinansowania ze środków publicznych dla tego samego wydatku.

2. Gmina zastrzega sobie możliwość kontrolowania zadania (stanu istniejącego, w trakcie wykonania modernizacji i po modernizacji). Jeżeli Wnioskodawca uniemożliwi przeprowadzenie kontroli, zachowanie takie traktowane będzie na równi z niespełnieniem wymogów Regulaminu (w przypadku kontroli przed modernizacją) oraz niewykonaniem zadania objętego dotacją (w trakcie modernizacji i/lub po modernizacji).

3. Interpretacja zapisów niniejszego Regulaminu należy do Prezydenta Miasta Wejherowa. Wnioski konkursowe rozpatruje Komisja oceniająca, powołana przez Prezydenta Miasta Wejherowa. Tryb odwoławczy od rozstrzygnięć Prezydenta nie przysługuje.

4. Sprawozdanie z wykorzystania dotacji podaje się do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie na stronie www.wejherowo.pl .

  

Załącznik do regulaminu konkursu

Urząd Miejski w Wejherowie

Wydział Inwestycji, Gospodarki Komunalnej

i Ochrony Środowiska

WNIOSEK
o dofinansowanie zadań z zakresu  modernizacji źródeł energii cieplnej na terenie Gminy Miasta Wejherowa przy udziale funduszy uzyskanych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku

I. NAZWA ZADANIA

Proszę o dofinansowanie modernizacji źródła energii cieplnej, poprzez likwidację kotłów opalanych węglem/koksem* i zastąpienie ich kotłami opalanymi gazem/olejem opałowym*, źródłami ciepła wykorzystującymi odnawialne źródła energii: pompy ciepła, podłączeniem do sieci ciepłowniczej, w budynku jednorodzinnym (stanowiącym własność osób fizycznych) / wielorodzinnym (w którym funkcjonują wspólnoty mieszkaniowe) / wielorodzinnym (stanowiącym własność Gminy),

zlokalizowanym przy ulicy.........................................................................nr domu???? nr mieszkania???. w Wejherowie (kod) ?.................

II. WNIOSKODAWCA

1. Imię: .................................................................................................................................

2. Nazwisko: ........................................................................................................................

3. Adres zamieszkania:.........................................................................................................

.............................................................................................................................................

4. NIP: .................................................................................................................................

5. PESEL: ............................................................................................................................

6. Seria i numer Dowodu Osobistego, data wydania, organ wydający: ................................

.............................................................................................................................................

7. Telefon do kontaktu: .......................................................................................................

8. Adres e-mail: ..................................................................................................................

III. CHARAKTERYSTYKA INWESTYCJI

Opis zadania ??????????.............??????????????..................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

(adres nieruchomości, której dotacja dotyczy, charakter prac)

Data rozpoczęcia zadania: ....................................................................................................

Data planowanego zakończenia zadania: .............................................................................

Koszty kwalifikowane brutto ............................................................................................zł.

IV. DANE DO PRZELEWU DOTACJI

1. Właściciel Konta Bankowego: ..........................................................................................

2. Nazwa Banku do którego ma być przekazane dofinansowanie: ......................................

..........................................................................................................................................

3. Nr konta: ..........................................................................................................................

V. PLANOWANY EFEKT EKOLOGICZNY

Przed modernizacją

Po modernizacji

Paliwo

rodzaj

Węgiel

[tona]

Koks

[tona]

Węgiel 1

[tona]

gaz ziemny

[m3]

olej opałowy

[l]

podłączenie do m.s.c (węzły cieplne)

[GJ]

pompa ciepła

roczne zużycie

 

 

 

 

 

 

 

Moc nominalna (kW)/ powierzchnia [m2]

 

 

 

 

 

 

 

Ilość źródeł ciepła ogółem

 

 

 

 

 

 

 

1 podać wartość po uwzględnieniu redukcji wynikającej z zastosowania nowych źródeł (np. pompy ciepła), w przypadku likwidacji wszystkich źródeł węglowych wpisać 0.

VI. OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY

1) Oświadczam, że jestem właścicielem/współwłaścicielem* w/w budynku/lokalu mieszkalnego.

2) Wyrażam zgodę na przeprowadzenie oględzin w moim budynku/lokalu przez przedstawicieli Urzędu Miejskiego w Wejherowie na każdym etapie realizacji wniosku.

3) Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych na potrzeby przedmiotowego projektu realizowanego przez Urząd Miejski w Wejherowie.

????????????????????

(imię i nazwisko wnioskodawcy)

* niepotrzebne skreślić

Wymagane załączniki:

1. Kopia aktualnego dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do budynku lub lokalu mieszkalnego, w którym usytuowane jest modernizowane źródło ogrzewania (akt notarialny, odpis z księgi wieczystej).

2. W przypadku współwłaścicieli budynku lub lokalu mieszkalnego należy załączyć pisemną zgodę współwłaścicieli na realizację inwestycji.

3. W przypadku zmiany sposobu ogrzewania na miejską sieć ciepłowniczą aktualne warunki techniczne podłączenia do sieci, względnie kopia wniosku o wydanie warunków technicznych podłączenia.

W trakcie weryfikacji wniosku nastąpi wykonanie dokumentacji zdjęciowej na miejscu przez przedstawiciela Urzędu Miejskiego w Wejherowie.

 

 

 

Przewodniczący Rady Miasta Wejherowa


Bogdan Tokłowicz

 

 

 

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Wojciech Dzieliński 28-04-2017 12:48
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 25-04-2017
Ostatnia aktualizacja: Wojciech Dzieliński 08-09-2017 15:04