UCHWAŁA Nr VIIk/XLVI/540/2018 RADY MIASTA WEJHEROWA z dnia 27 sierpnia 2018 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu określającego zasady dofinansowania zadań z zakresu modernizacji źródeł ciepła w budynkach położonych na terenie Gminy Miasta Wejherowa w roku 2018
Uchwała Nr VIIk/XLVI/540/2018
Rady Miasta Wejherowa
z dnia 27 sierpnia 2018 r.
w sprawie przyjęcia Regulaminu określającego zasady dofinansowania zadań z zakresu modernizacji źródeł ciepła w budynkach położonych na terenie Gminy Miasta Wejherowa w roku 2018
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1, art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 oraz art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j.: Dz. U. z 2018 r., poz. 994 ze zm.) i art. 400a ust. 1 pkt 21 i 22 oraz art. 403 ust. 2, 5 i 6 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (t.j.: Dz.U. z 2018 r. poz. 799 ze zm.),
Rada Miasta Wejherowa
uchwala, co następuje:
§ 1. Przyjmuje się Regulamin określający zasady dofinansowania zadań z zakresu modernizacji źródeł ciepła w budynkach położonych na terenie Gminy Miasta Wejherowa w roku 2018, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Wejherowa.
§ 3. Traci moc uchwała Nr VIIk/XLV/526/2018 z dnia 29 czerwca 2018 roku Rady Miasta Wejherowa w sprawie przyjęcia Regulaminu określającego zasady dofinansowania zadań z zakresu modernizacji źródeł ciepła w budynkach położonych na terenie Gminy Miasta Wejherowa.
§ 4. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
|
Załącznik do uchwały Nr VIIk/XLVI/540/2018
Rady Miasta Wejherowa
z dnia 27 sierpnia 2018 r.
REGULAMIN OKREŚLAJĄCY ZASADY DOFINANSOWANIA ZADAŃ Z ZAKRESU MODERNIZACJI űRÓDEŁ CIEPŁA W BUDYNKACH NA TERENIE GMINY MIASTA WEJHEROWA W ROKU 2018
§ 1
1. Regulamin określa zasady przyznawania dotacji celowej w ramach realizacji zadania polegającego na modernizacji źródeł ciepła w budynkach położonych na terenie Gminy Miasta Wejherowa w 2018 roku, w oparciu o wnioski złożone zgodnie z regulaminem Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku pod nazwą ?Czyste powietrze Pomorza? oraz uchwałą Nr VIIk/XLV/526/2018 Rady Miasta Wejherowa z dnia 29 czerwca 2018 roku.
2. W zakresie postanowień niniejszego regulaminu dot. składania wniosków należy mieć na uwadze, że mają one charakter wyłącznie porządkowy i informacyjny. Mając na względzie treść ust. 1 niniejszego paragrafu Gmina Miasta Wejherowa wskazuje iż nie przewiduje przyjmowania w oparciu o niniejszy regulamin nowych wniosków.
1. Dofinansowaniu podlegają koszty kwalifikowane przedsięwzięć polegających na modernizacji źródeł ciepła.
2. Dofinansowanie udzielane jest do kosztów kwalifikowanych, stanowiących wydatki na realizację zadania. Przez koszty kwalifikowane rozumie się wydatki poniesione na:
1) dokumentację i nadzór techniczny,
2) demontaż istniejącego źródła ciepła,
3) zakup fabrycznie nowych źródeł ciepła wraz z oprzyrządowaniem,
4) wykonanie instalacji wewnętrznej c.o. i c.w.u.,
5) wykonanie instalacji elektrycznej związanej z montażem ogrzewania elektrycznego.
3. Do kosztów kwalifikowanych nie zalicza się robót wykonanych siłami własnymi wnioskodawcy.
4. Łączna kwota dofinansowania ze środków Gminy Miasta Wejherowa nie może przekroczyć 380.000 zł.
5. Do konkursu mogą zostać zgłoszone zadania polegające na modernizacji systemów grzewczych poprzez likwidację kotłów i pieców opalanych węglem lub koksem i zastąpieniu ich jednym z poniższych źródeł ciepła:
1) kotłami opalanymi gazem czy olejem opałowym,
2) źródłami ciepła wykorzystującymi odnawialne źródła energii (pompy ciepła, kotły opalane biomasą) z zastrzeżeniem ust. 6,
3) podłączeniem do sieci ciepłowniczej,
4) elektrycznymi źródłami ciepła na potrzeby ogrzewania budynków.
6. Nie podlegają dofinansowaniu zadania polegające na montażu kotłów opalanych biomasą, za wyjątkiem montażu kotłów opalanych biomasą, spełniających wymagania opisane w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań dla kotłów na paliwo stałe (5 klasy) (Dz. U. z 2017 r. poz. 1690).
1. Wysokość dofinansowania ze środków finansowych Gminy Miasta Wejherowa wyniesie 35% rzeczywistych kosztów kwalifikowanych poniesionych faktycznie przez wnioskodawcę.
2. Przyznana kwota dotacji podlega zwrotowi w całości na zasadach określonych w ustawie z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 2077 ze zm.) w przypadku:
1) złożenia fałszywych dokumentów i oświadczeń stanowiących podstawę wypłaty dotacji,
2) nieprzestrzegania ustaleń niniejszego regulaminu lub zawartej umowy o dotację.
1. Za prawidłowo złożone wnioski uznaje się wnioski złożone w Urzędzie Miasta Wejherowa w oparciu o regulamin określający zasady przyznawania dotacji celowej w ramach realizacji zadania polegającego na modernizacji źródeł ciepła w budynkach położonych na terenie Gminy Miasta Wejherowa w ramach corocznego konkursu organizowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku pod nazwą \"Czyste powietrze Pomorza\".
2. Warunkiem ubiegania się o otrzymanie dotacji jest:
1) prawidłowo wypełniony formularz ? wniosek, o którym mowa w ust. 1 powyżej,
2) dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości, w razie konieczności również dodatkowe dokumenty:
a) w przypadku współwłasności ? pełnomocnictwo udzielone wnioskodawcy przez wszystkich pozostałych współwłaścicieli do ich reprezentowania,
b) w przypadku, gdy wnioskodawca jest dzierżawcą lub najemcą nieruchomości lub innym posiadaczem zależnym ? kserokopia umowy (np. dzierżawy, najmu, użytkowania bądź użyczenia) wraz z pisemnym wyrażeniem zgody przez właściciela nieruchomości na realizację zadania, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez składającego wniosek,
c) w przypadku, gdy wnioskodawca jest spadkobiercą ? kserokopia postanowienia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku lub kserokopia notarialnego aktu poświadczenia dziedziczenia potwierdzonego za zgodność z oryginałem przez spadkobiercę,
d) w przypadku wspólnoty mieszkaniowej ? uchwała zebrania właścicieli lokali dotycząca modernizacji źródeł ciepła w budynku/-ach,
3) dokumentacja fotograficzna źródła ciepła przed rozpoczęciem realizacji inwestycji.
3. Dopuszcza się złożenie wniosków bez wykorzystania formularza, o ile wniosek będzie zawierał niezbędne informacje zawarte w załączonym wzorze wniosku.
4. W przypadku stwierdzenia uchybień formalno-prawnych lub innych wad lub braków we wniosku o udzielenie dofinansowania zadań z zakresu modernizacji źródeł ciepła w budynkach położonych na terenie Gminy Miasta Wejherowa, Prezydent Miasta Wejherowa wzywa wnioskodawcę do ich usunięcia w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania. Nieusunięcie wad lub braków w wyznaczonym terminie skutkuje pozostawieniem wniosku bez rozpoznania.
5. O zakwalifikowaniu wniosku do realizacji wnioskodawcę powiadamia się w formie pisemnej. Zakwalifikowane do realizacji zostaną prawidłowe i kompletne wnioski o udzielenie dofinansowania stosownie do kolejności ich wpływu, do wyczerpania puli środków, o której mowa w § 2 ust. 4 niniejszego regulaminu.
6. Od procedury kwalifikowania wniosków i przyznawania dofinansowania nie przysługuje tryb odwoławczy.
7. Wnioskodawca, którego wniosek nie został zatwierdzony do realizacji nie przysługuje z tego tytułu żadne roszczenie wobec Gminy Miasta Wejherowa.
1. Po wykonaniu prac związanych z modernizacją źródeł ciepła w budynku/-ach, wnioskodawca zobowiązany jest przedłożyć Prezydentowi Miasta Wejherowa nie później niż w terminie do dnia 15 listopada 2018 roku, następujące dokumenty:
1) faktury, rachunki lub równoważne dokumenty księgowe wystawione na wnioskodawcę dokumentujące koszty poniesione na realizację inwestycji,
2) dokument potwierdzający dokonanie zgłoszenia robót budowlanych wraz z potwierdzeniem właściwego organu o niewniesieniu sprzeciwu lub uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 - Prawo Budowlane (tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 1202), a w przypadku złożenia jego kserokopii, przedłożenie do wglądu oryginału celem stwierdzenia zgodności kserokopii z oryginałem,
3) dokumentację fotograficzną zrealizowanej inwestycji.
2. Rozliczenie dotacji nastąpi po otrzymaniu od wnioskodawcy dokumentów wymienionych w § 5 ust. 1.
1. W przypadku gdy dotacja dotyczy nieruchomości wykorzystywanych do prowadzenia działalności gospodarczej, stanowi ona pomoc de minimis, a jej udzielenie następuje na zasadach określonych w:
1) rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia.2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. L 352, z 24.12.2013, str.1). Rozporządzenie to obowiązuje do dnia 31 grudnia 2020 r. z możliwością stosowania jego przepisów w 6-miesięcznym okresie przejściowym od daty jego wygaśnięcia,
2) rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1408/2013 r. z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. L 352, z dnia 24.12.2013, str.9),
3) rozporządzeniu Komisji (UE) nr 717/2014 z dnia 27 czerwca 2014 r. w sprawie stosowania art. 107 i art. 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury (Dz. Urz. L 190, z 28.06.2014, str. 45).
2. W sytuacji wskazanej w ust. 1 powyżej, warunkiem rozpatrzenia wniosku o zawarcie umowy o dotację jest dodatkowo przedłożenie przez wnioskodawcę:
1) wszystkich zaświadczeń lub oświadczeń o pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie i pomocy de minimis w rybołówstwie, jakie otrzymano w roku podatkowym, w którym ubiega się o pomoc oraz w dwóch poprzednich latach podatkowych albo oświadczeń o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.
2) informacji określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis albo w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz.U. Nr 121, poz. 810).
W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem ostateczne rozstrzygnięcia podejmuje Prezydent Miasta Wejherowa.
do Regulaminu określającego zasady
dofinansowania zadań z zakresu modernizacji źródeł
ciepła w budynkach położonych na terenie Gminy Miasta Wejherowa w roku 2018
wnioskodawca (imię i nazwisko)
????....................................
WNIOSEK O UDZIELENIE DOFINANSOWANIA ZADAŃ Z ZAKRESU MODERNIZACJI űRÓDEŁ CIEPŁA W BUDYNKACH POŁOŻONYCH NA TERENIE GMINY MIASTA WEJHEROWA W ROKU 2018
1. Adres budynku podlegającego modernizacji
...............................................................................................?????????????...................................................................?......................................................................
2. Rodzaj istniejącego źródła ciepła (rodzaj opału)
?...........................................................................
rok produkcji/montażu ?..................................................
moc kotła ?...............................................
3. Rodzaj źródła ciepła po modernizacji (rodzaj opału)
..................................................................?.................................................................. moc kotła ...........................................................................
4. Termin realizacji modernizacji (kwartał, rok)
................................................................................
5. Koszty kwalifikowane brutto?....?......?......?......?.............zł
1. Oświadczam, że dane zawarte we wniosku są zgodne ze stanem faktycznym i prawnym.
Załączniki:
1) dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości:
a) w przypadku współwłasności ? pełnomocnictwo udzielone przez wszystkich pozostałych współwłaścicieli do reprezentowania wnioskodawcy,
b) w przypadku, gdy wnioskodawca jest dzierżawcą, lub najemcą nieruchomości lub innym posiadaczem zależnym ? kserokopia umowy (np. dzierżawy, najmu, użytkowania bądź użyczenia) wraz z pisemnym wyrażeniem zgody przez właściciela nieruchomości na realizację zadania finansowanego ze środków Gminy Miasta Wejherowa, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez składającego wniosek,
c) w przypadku, gdy wnioskodawca jest spadkobiercą ? kserokopia postanowienia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku lub kserokopia notarialnego aktu poświadczenia dziedziczenia potwierdzonego za zgodność z oryginałem przez spadkobiercę,
d) w przypadku wspólnoty mieszkaniowej ? uchwała zebrania właścicieli lokali dotycząca modernizacji źródeł ciepła w budynku/-ach,
2) dokumentacja fotograficzna źródła ciepła przed rozpoczęciem realizacji inwestycji.
|
Załączniki do pobrania
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Wojciech Dzieliński | 17-09-2018 13:00 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 27-08-2018 | |
Ostatnia aktualizacja: | Wojciech Dzieliński | 17-09-2018 13:01 |