Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Gmina Miasta Wejherowa
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

UchwałaNr VIk/XXIV/303/2012 Rady Miasta Wejherowa z dnia 13 listopada 2012 r. w sprawie przyjęcia "Informacji o stanie realizacji zadań oświatowych, w tym wynikach sprawdzianu i egzaminów w Gminie Miasta Wejherowa za rok szkolny 2011/2012"

UchwałaNr VIk/XXIV/303/2012
Rady Miasta Wejherowa

z dnia 13 listopada 2012 r.

w sprawie przyjęcia "Informacji o stanie realizacji zadań oświatowych, w tym wynikach sprawdzianu i egzaminów w Gminie Miasta Wejherowa za rok szkolny 2011/2012"

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) i art. 5a ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity: Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) 

Rada Miasta Wejherowa 
uchwala, co następuje:

§ 1. Rada Miasta Wejherowa przyjmuje "Informację o stanie realizacji zadań oświatowych, w tym wynikach sprawdzianu i egzaminów w Gminie Miasta Wejherowa za rok szkolny 2011/2012", stanowiącą załącznik do niniejszej uchwały. 

§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. 

 

 

 

Przewodniczący Rady Miasta Wejherowa 


Leszek Glaza

 


Załącznik do Uchwały Nr VIk/XXIV/303/2012  
Rady Miasta Wejherowa  
z dnia 13 listopada 2012 r. 
 

Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych, w tym wynikach sprawdzianu i egzaminów w Gminie Miasta Wejherowa za rok szkolny 2011/2012

1. Zadania jednostek samorządu terytorialnego w zakresie edukacji.

Zadania własne gminy w zakresie zaspokajania potrzeb wspólnoty w szczególności obejmują sprawy edukacji publicznej (art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.). Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) określa zadania samorządów w sferze działań edukacyjnych. Zadaniem gminy jest zapewnienie kształcenia, wychowania i opieki, w tym profilaktyki społecznej. 

Do zadań organu prowadzącego szkołę należy w szczególności: 

1) zapewnienie warunków działania szkoły lub placówki, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki; 

2) wykonywanie remontów obiektów szkolnych oraz zadań inwestycyjnych w tym zakresie; 

3) zapewnienie obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej szkoły lub placówki; 

4) wyposażenie szkoły lub placówki w pomoce dydaktyczne i sprzęt niezbędny do pełnej realizacji programów nauczania, programów wychowawczych, przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów oraz wykonywania zadań statutowych. 

2. Założone cele strategiczne na lata 2007 - 2012 i ich realizacja.

Do najważniejszych kryteriów wyznaczających jakość życia należy dostęp do dobrej edukacji, gwarantującej uczniowi rozwój i możliwość kontynuacji kształcenia zgodnie z predyspozycjami. Priorytetem dla wejherowskiego samorządu jest tworzenie wysokiego standardu edukacji poprzez dbałość o wszechstronny rozwój ucznia, elastyczne kształtowanie sieci placówek i oddziałów w tych placówkach dostosowane do przemian demograficznych, zapewnienie dostępu do opieki i edukacji przedszkolnej, utrzymanie tempa modernizacji budynków oświatowych, utrzymywanie wysokich wyników sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych. W Strategii Rozwoju Oświaty Miasta Wejherowa na lata 2007 - 2012 założono jako cel główny "tworzenie systemu umożliwiającego podnoszenie poziomu kształcenia mieszkańców Wejherowa zgodnie z ich oczekiwaniami i próba dostosowania edukacji do norm europejskich oraz wyrównywanie szans edukacyjnych" oraz następujące cele cząstkowe: 

- wyrównywanie szans edukacyjnych mieszkańców Miasta Wejherowa, 

- podniesienie poziomu usług edukacyjnych. 

Powyższe cele realizowane są w ramach kompetencji ustawowych i w miarę możliwości finansowych Gminy Miasta Wejherowa. Z założonych celów cząstkowych zrealizowano w roku szkolnym 2011/2012 następujące działania: 

- tworzenie warunków dla upowszechnienia edukacji przedszkolnej - w roku szkolnym 2011/2012 dostępność do edukacji i opieki przedszkolnej dzieci w wieku 3 - 6 lat wynosiła 72,3 %; 

- tworzenie warunków do prowadzenia oddziałów integracyjnych - w samorządowych placówkach oświatowych Gminy Miasta Wejherowa funkcjonuje otwarty, kształtowany adekwatnie do potrzeb system klas integracyjnych, gwarantujący dostępność uczniom z dysfunkcjami. System ten pozwala spełniać obowiązek przygotowania przedszkolnego, obowiązek szkolny i obowiązek nauki jak najbliżej miejsca zamieszkania ucznia. W roku szkolnym 2011/2012 w placówkach samorządowych funkcjonowało 6 oddziałów integracyjnych w szkołach podstawowych i 4 w gimnazjach, łącznie do klas integracyjnych uczęszczało 39 uczniów z niepełnosprawnością; 

- dążenie do zapewnienia opieki pedagoga, psychologa oraz innych specjalistów w miarę zapotrzebowania w szkołach - we wszystkich samorządowych placówkach oświatowych zatrudniony był pedagog, psycholog, logopeda; 

- szkoły dostosowały ofertę zajęć pozalekcyjnych do potrzeb i zainteresowań uczniów; 

- zapewniono uczniom, którzy posiadają orzeczenia i opinie z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej oraz uczniom wykazującym problemy w nauce zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, korekcyjno-kompensacyjne i terapeutyczne. 

              W roku szkolnym 2011/2012 Gmina Miasta Wejherowa przystąpiła do realizacji projektu "Czytam, liczę, rozwijam swoje zainteresowania - dobry start w edukację - indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III szkół podstawowych w Gminie Miasta Wejherowa" współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz ze środków budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie: 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie: 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych. W projekcie uczestniczyło 649 uczniów klas I - III z pięciu samorządowych szkół podstawowych. Zrealizowano 4230 godzin zajęć. Organizowane były następujące rodzaje zajęć: zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji; zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych; zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy; gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy; zajęcia dla dzieci z trudnościami w uczeniu się; zajęcia o charakterze terapeutycznym dla dzieci z niepełnosprawnościami; zajęcia plastyczne dla dzieci szczególnie uzdolnionych; zajęcia rozwijające uzdolnienia matematyczne i przyrodnicze; zajęcia rozwijające uzdolnienia matematyczno-informatyczne; zajęcia rozwijające twórczą osobowość; zajęcia rozwijające uzdolnienia z j. angielskiego; zajęcia rozwijające zdolności przyrodniczo-turystyczne; zajęcia recytatorsko-teatralne; zajęcia taneczne; zajęcia sportowe; zajęcia socjoterapeutyczne; terapia pedagogiczna; zajęcia rozwijające zdolności humanistyczne; zajęcia muzyczne; zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności z j. angielskiego. W ramach projektu szkoły doposażyły swoją bazę dydaktyczną w meble szkolne, tablice interaktywne, projektory multimedialne, netbooki, komputery stacjonarne, programy komputerowe, oprogramowanie edukacyjne, pomoce naukowe i dydaktyczne. 

- wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej wynikającej z niskich dochodów na osobę w rodzinie - w roku szkolnego 2011/2012 skorzystało ze stypendium szkolnego 415 uczniów. Stypendium było udzielane w formie całkowitego lub częściowego pokrycia kosztów udziału w zajęciach edukacyjnych oraz w formie refundacji zakupu podręczników i artykułów szkolnych. Wypłacono również 12 zasiłków szkolnych uczniom znajdującym się przejściowo w trudnej sytuacji materialnej z powodu zdarzenia losowego. 

W roku szkolnym 2011/2012 rządowy program pomocy uczniom "Wyprawka szkolna" obejmował uczniów klas I - III szkoły podstawowej, klasy III gimnazjum oraz uczniów słabo widzących, niesłyszących, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, jeśli jedną z nich jest niepełnosprawność wskazana powyżej, posiadającym orzeczenie wydane przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną o potrzebie kształcenia specjalnego. Wsparcie w ramach programu otrzymało 428 uczniów ze szkół na terenie miasta Wejherowa, w tym 159 uczniów niepełnosprawnych i 269 uczniów ze względu na kryterium dochodowe. 

Zrealizowano cztery projekty współfinansowane z rządowego programu na rzecz społeczności romskiej: zakup podręczników dla uczniów romskich, zatrudnienie asystentek romskich, funkcjonowanie świetlicy dla społeczności romskiej, zatrudnienie dwóch konsultantów w świetlicy środowiskowej dla społeczności romskiej. 

Ze środków "Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych" sfinansowano w szkołach programy profilaktyczne związane z problemami agresji i uzależnień oraz ochroną przed patologią. Zrealizowano 2386 godzin zajęć sportowych i rekreacyjnych. Na terenie szkół funkcjonowały trzy świetlice środowiskowe. 

Szkoły samorządowe brały udział w programach i projektach wspomagających ich działalność dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą. 

Szkoły podstawowe uczestniczyły w programie "Owoce w szkole" skierowanym do uczniów klas I - III szkół podstawowych. Głównym celem programu była zmiana nawyków żywieniowych dzieci poprzez zwiększenie udziału owoców i warzyw w ich codziennej diecie oraz propagowanie zdrowego odżywiania poprzez działania towarzyszące o charakterze edukacyjnym. Udział w programie wzięło 1576 uczniów. 

Szkoła Podstawowa Nr 9 uczestnicząc w programie realizowanym pod patronatem Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego, otrzymała certyfikat "Szkoły bez przemocy". Program miał na celu przeciwdziałanie przemocy w polskich szkołach poprzez zwiększenie świadomości problemu, zmianę postaw wobec przemocy oraz dostarczenie szkołom narzędzi do skutecznego i systemowego zwalczania przemocy. 

Szkoła Podstawowa Nr 8 i Gimnazjum Nr 3 przystąpiły do kolejnej edycji akcji „Szkoła z klasą” prowadzonej przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. Celem akcji było wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji i rozwijanie atrakcyjnych dla uczniów sposobów nauczania, przede wszystkim metody projektu edukacyjnego. Program rozwijał umiejętności samodzielnego myślenia, odpowiedzialnego korzystania ze źródeł i wykorzystywania wiedzy w praktyce. Obie szkoły uzyskały stosowny certyfikat. 

Gimnazjum Nr 3 uczestniczyło w projekcie edukacyjno-promocyjnym Komunalnego Związku Gmin Dolina Redy i Chylonki i uzyskało certyfikat "Lider Lokalnej Ekologii". Celem projektu była aktywizacja społeczności lokalnych do działań na rzecz ochrony środowiska, zrównoważonego rozwoju i bezpieczeństwa ekologicznego. 

Szkoła Podstawowa Nr 11 realizowała nowatorskie programy nauczania i projekty, między innymi: "Bawię się i uczę" kształtujący świadomość fonologiczną u dzieci w młodszym wieku szkolnym, program "Prawa człowieka", projekt edukacyjny "Szanujmy nasze prawa i prawa innych", "Bezpieczni w sieci", program "Rambit" - zdrowa rywalizacja, "Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją" pod patronatem Polskiego Towarzystwa Dyslektycznego. 

Uczniowie II Liceum Ogólnokształcącego brali udział w projekcie realizowanym ze środków Unii Europejskiej "Kompetencje kluczowe drogą do kariery". Projekt stwarzał szansę dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych na rozwój ich kompetencji kluczowych, w obszarze nauk matematyczno-przyrodniczych, technicznych i przedsiębiorczości. 

W roku szkolnym 2011/2012 rozpoczęto w szkołach naukę języka kaszubskiego zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. w sprawie warunków i sposobu wykonywania przez przedszkola, szkoły i placówki publiczne zadań umożliwiających podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej uczniów należących do mniejszości narodowych i etnicznych oraz społeczności posługującej się językiem regionalnym. Języka kaszubskiego uczyło się 229 uczniów, w tym 192 w szkołach samorządowych. 

Podejmowane działania edukacyjne mają odzwierciedlenie w osiąganych przez uczniów sukcesach, między innymi: uczennica II Liceum Ogólnokształcącego została wyróżniona Stypendium Prezesa Rady Ministrów, dwie absolwentki Szkoły Podstawowej Nr 6 zostały nominowane do stypendium w ramach projektu "Program pomocy stypendialnej dla uczniów szczególnie uzdolnionych z obszaru województwa pomorskiego". 

3. Placówki oświatowe działające na terenie Gminy Miasta Wejherowa.

1) placówki publiczne

Gmina Miasta Wejherowa jest organem prowadzącym dla następujących placówek oświatowych: 

- Przedszkole Samorządowe Nr 2 im. Kubusia Puchatka, ul. Derdowskiego 1, 

- Szkoła Podstawowa Nr 9 im. Józefa Wybickiego, Osiedle 1000-Lecia Państwa Polskiego 15, 

- Gimnazjum Nr 1 im. Mikołaja Kopernika, ul. Sobieskiego 300, 

- Zespół Szkół Nr 1 (Szkoła Podstawowa Nr 6 im. Tadeusza Kościuszki i Gimnazjum Nr 2 im. Pierwszego Morskiego Pułku Strzelców), ul. Śmiechowska 36, 

- Zespół Szkół Nr 2 (Szkoła Podstawowa Nr 5 im. Fryderyka Chopina i Gimnazjum Nr 4), ul. Gdańska 30, 

- Zespół Szkół Nr 3 (Szkoła Podstawowa Nr 8 im. Martyrologii Piaśnicy i Gimnazjum Nr 3 im. Martyrologii Piaśnicy), ul. Nanicka 22, 

- Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 2 (Szkoła Podstawowa Nr 11 im. Teodora Bolduana i II Liceum Ogólnokształcące), Osiedle Kaszubskie 27. 

2) placówki niepubliczne

Zgodnie z art. 70 ust. 3 Konstytucji RP i art. 1 pkt 3 ustawy o systemie oświaty możliwość zakładania i prowadzenia szkół i placówek oświatowych mają różne podmioty. Na terenie Gminy Miasta Wejherowa w roku szkolnym 2011/2012 działało 20 niepublicznych placówek oświatowych, w tym 7 punktów przedszkolnych, 10 przedszkoli, dwie szkoły podstawowe i jedno gimnazjum. 

Łącznie w roku szkolnym 2011/2012 edukacją w punktach przedszkolnych, przedszkolach, szkołach podstawowych, gimnazjach i szkole ponadgimnazjalnej objętych było 7027 uczniów. Z edukacji w punktach przedszkolnych, przedszkolach i oddziałach wychowania przedszkolnego zorganizowanych w szkołach podstawowych korzystało 1882 wychowanków. Do szkół podstawowych zorganizowanych w 139 oddziałach, uczęszczało 3253 uczniów, do gimnazjów uczęszczało 1558 uczniów w 62 oddziałach, ponadto do liceum uczęszczało 334 uczniów w 11 oddziałach. 

W roku szkolnym 2011/2012, w związku z reformą oświaty wprowadzającą obniżenie wieku szkolnego, 157 sześciolatków podjęło naukę w klasie I szkoły podstawowej (co stanowi 27,59 % ogółu dzieci 6-letnich i 25 % ogółu uczniów w kl. I). 

4. Dowozy uczniów.

Istniejąca sieć szkół zapewnia bezpieczną odległość ucznia od miejsca zamieszkania do szkoły. Gmina Miasta Wejherowa, zgodnie z art. 14a ust. 4 i art. 17 ust. 3a ustawy o systemie oświaty, zapewnia bezpłatny transport i opiekę w czasie przewozu lub zwrot kosztów przejazdu uczniów niepełnosprawnych do placówki oświatowej. W roku szkolnym 2011/2012 przyznano bezpłatny dowóz 57 uczniom niepełnosprawnym. 


 

5. Kadra pedagogiczna.

W roku szkolnym 2011/2012 w placówkach oświatowych Gminy Miasta Wejherowa zatrudnienie nauczycieli wynosiło 433 etaty. Struktura zatrudnienia nauczycieli według stopnia awansu zawodowego przedstawiała się następująco: 

1) 21 etatów nauczycieli stażystów, co stanowi 5 % ogółu etatów, 

2) 104 etaty nauczycieli kontraktowych, co stanowi 24 % ogółu etatów, 

3) 112 etatów nauczycieli mianowanych, co 26 % ogółu etatów, 

4) 196 etatów nauczycieli dyplomowanych, co stanowi 45 % ogółu etatów. 

Nauczyciele w samorządowych placówkach oświatowych doskonalą posiadane umiejętności, aktualizują wiedzę i podnoszą swoje kwalifikacje zawodowe, uzyskują uprawnienia do nauczania kolejnych przedmiotów oraz wyższe stopnie awansu zawodowego. 

W roku szkolnym 2011/2012 w samorządowych placówkach oświatowych łącznie 43 nauczycieli uzyskało wyższy stopień awansu zawodowego, w tym 22 stopień nauczyciela kontraktowego, 14 nauczyciela mianowanego, 7 nauczyciela dyplomowanego. 

6. Baza lokalowa i sportowa - przeprowadzone remonty w samorządowych placówkach oświatowych.

Jednym z zadań wyznaczonych w Strategii Rozwoju Oświaty Miasta Wejherowa na lata 2007-2012 jest przeprowadzanie prac remontowych w szkołach, ustalając jako priorytet poprawę warunków bezpieczeństwa, ze szczególnym uwzględnieniem bazy sportowej i terenów rekreacyjno-sportowych oraz unowocześnienie bazy szkolnej. 

We wszystkich szkołach samorządowych funkcjonuje: biblioteka szkolna, stołówka i świetlica szkolna. Realizacja zajęć wychowania fizycznego odbywa się w salach gimnastycznych, na boiskach szkolnych, krytej pływalni i sztucznym lodowisku. 

Gmina Miasta Wejherowa w miarę możliwości finansowych sukcesywnie przeprowadza założone w Strategii remonty, modernizacje obiektów oświatowych i inwestycje w poszczególnych jednostkach oświatowych. 

W roku szkolnym 2011/2012 zrealizowano następujące prace: 

1) Szkoła Podstawowa Nr 9: 

a) kompleksowy remont 4 sal lekcyjnych wraz w wymianą instalacji elektrycznej, 

b) remont i modernizacja dwóch pracowni komputerowych, 

c) wymiana stolarki drzwiowej w holu na parterze i w sali gimnastycznej, 

d) cyklinowanie i lakierowanie podłogi na sali gimnastycznej, 

e) remont schodów zewnętrznych, 

f) prace remontowo-budowlane ciągu komunikacyjnego na II piętrze. 

2) Gimnazjum Nr 1: 

a) wymiana stolarki drzwiowej wewnętrznej na parterze i I piętrze budynku - 20 sztuk drzwi, 

b) malowanie gabinetu biologicznego oraz holu na II piętrze budynku. 

3) Zespół Szkół Nr 1: 

a) malowanie sali korekcyjnej, pionu żywieniowego kuchni wraz z zapleczem, holi szkolnych, szatni w hali sportowej, toalet uczniowskich, 

b) remont kapitalny korytarza szkolnego na I piętrze od sali 223 z klatką schodową (wymiana instalacji elektrycznej, tynków, podłogi), 

c) budowa boiska sportowego, 

d) remont pokrycia dachowego, 

e) przygotowanie dokumentacji i przeprowadzenie przetargu na II etap budowy boiska szkolnego. 

4) Zespół Szkół Nr 2: 

a) termomodernizacja szkoły, 

b) wymiana i remont oświetlenia boiska szkolnego oraz budynków szkolnych, 

c) modernizacja osłon na nowe grzejniki w holu szkoły, świetlicy i sali gimnastycznej, 

d) wymiana drzwi wewnętrznych w pomieszczeniach sportowych, 

e) kontynuacja wymiany instalacji elektrycznej w pomieszczeniach edukacyjnych na poziomie - 1, 

f) remont sal dydaktycznych 107 i 108, 

g) remont ogrodzenia od ulicy Waśkowskiego, 

h) remont szatni szkolnej. 

5) Zespół Szkół Nr 3: 

a) termomodernizacja obiektu szkolnego, 

b) remont dwóch sal wraz z zapleczem (malowanie ścian i wymiana podłóg), 

c) malowanie świetlicy i 3 sal lekcyjnych, 

d) remont zaplecza socjalnego dla pracowników obsługi, 

e) remont dużej sali gimnastycznej (malowanie ścian, cyklinowanie i lakierowanie parkietu), 

f)               remont szatni i sanitariatów w bloku sportowym. 

6) Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 2: 

a) remont łącznika pomiędzy budynkiem szkoły a salą gimnastyczną, 

b) wymiana drzwi do stołówki szkolnej, 

c) przygotowanie sali lekcyjnej do realizacji zajęć w ramach rządowego programu rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych "Cyfrowa szkoła", 

d) wymiana poręczy w głównym ciągu komunikacyjnym, 

e) remont wejścia do szkoły. 

7. Wyniki sprawdzianu szóstoklasistów i egzaminów gimnazjalnych przeprowadzonych przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną w Gdańsku.

Na mocy Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 83, poz. 562 z późn. zm.), Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Gdańsku przeprowadziła w województwie pomorskim w dniu 3 kwietnia 2012 roku sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkół podstawowych oraz w dniach 24, 25 i 26 kwietnia 2012 roku egzamin gimnazjalny dla uczniów klas trzecich gimnazjum. 

Tegoroczny egzamin gimnazjalny przeprowadzony był według nowych zasad. W części humanistycznej gimnazjaliści rozwiązywali odrębne zestawy zadań z języka polskiego oraz historii i wiedzy o społeczeństwie, w części matematyczno-przyrodniczej - odrębne zestawy zadań z matematyki oraz przedmiotów przyrodniczych: biologii, chemii, fizyki i geografii. W trzeciej części egzaminu uczniowie rozwiązywali zestawy zadań z języka obcego nowożytnego tylko na poziomie podstawowym lub na poziomie podstawowym i rozszerzonym. 

Egzamin gimnazjalny w nowej formie daje uczniom większą możliwość wykazania się zdobytymi wiadomościami i umiejętnościami, a także lepiej zdiagnozować mocne i słabe strony oraz wybrać dalszą ścieżkę kształcenia. 

Poniższe tabele przedstawiają zestawienia średnich wyników sprawdzianu klas VI szkół podstawowych oraz egzaminu gimnazjalnego Gminy Miasta Wejherowa, powiatu wejherowskiego 
i województwa pomorskiego. 

Zestawienie średnich wyników sprawdzianu klas VI szkół podstawowych

 

Nazwa placówki oświatowej 

Średni wynik sprawdzianu 
(wynik placówki / max liczba punktów) 

Społeczna Szkoła Podstawowa 

31,44 / 40 

Szkoła Podstawowa Zgromadzenia Sióstr Zmartwychwstania Pańskiego 

29,07 / 40 

Szkoła Podstawowa Nr 11 

24,53 / 40 

Szkoła Podstawowa Nr 5 

23,30 / 40 

Szkoła Podstawowa Nr 8 

22,26 / 40 

Szkoła Podstawowa Nr 9 

21,79 / 40 

Szkoła Podstawowa Nr 6 

21,38 / 40 

Gmina Miasta Wejherowa 

23,08 / 40 

Powiat wejherowski 

22,60 / 40 

Województwo pomorskie 

22,34 / 40 

Zestawienie średnich wyników egzaminu gimnazjalnego

 

Nazwa placówki oświatowej 

Część humanist. z zakresu języka polskiego 

Część humanist. z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie 

Część matemat. - przyrodn. z zakresu matematyki 

Część matemat.- 
przyrodnicza z zakresu przedmiotów przyrodn. 

Język angielski 
poziom podstawowy 

Język angielski poziom rozszerzony 

Język niemiecki poziom podstawowy 

Język niemiecki poziom rozszerzony 

Gimnazjum Społeczne 

71,7 % 

68,6 % 

59,9 % 

58,0 % 

81,4 % 

67,1 % 

Gimnazjum Nr 4 

64,6 % 

60,6 % 

52,8 % 

50,9 % 

67,9 % 

48,2 % 

62,7 % 

Gimnazjum Nr 3 

68,8 % 

63,1 % 

49,8 % 

54,4 % 

69,4 % 

52,3 % 

74,6 % 

58,4 % 

Gimnazjum Nr 1 

60,4 % 

56,5 % 

40,0 % 

46,0 % 

65,3 % 

47,5 % 

55,0 % 

Gimnazjum Nr 2 

62,2 % 

54,1 % 

41,7 % 

45,1 % 

55,4 % 

35,4 % 

Gmina Miasta Wejherowa 

65,0 % 

59,7 % 

46,4 % 

50,3 % 

66,3 % 

48,4 % 

68,3 % 

58,4 % 

Powiat Wejherowski 

62,0 % 

58,3 % 

45,5 % 

48,2 % 

60,5 % 

41,7 % 

52,5 % 

30,5 % 

Województwo pomorskie 

62,3 % 

58,9 % 

46,7 % 

48,9 % 

62,4 % 

46,3 % 

54,0 % 

28,2 % 


 

Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego zostały poddane szczegółowej analizie w celu sformułowania wniosków i rekomendacji do pracy szkół w następnym roku szkolnym. Celem działań zaplanowanych przez nauczycieli jest podwyższenie wyników sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2012/2013, a jednocześnie doskonalenie jakości pracy szkół. 

 

 

 

Przewodniczący Rady Miasta Wejherowa 


Leszek Glaza

 

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Paweł Thiel 19-11-2012 12:26
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 19-11-2012
Ostatnia aktualizacja: - 19-11-2012 12:26