Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Gmina Miasta Wejherowa
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Uchwała Nr VIIk/XVIII/216/2016 Rady Miasta Wejherowa z dnia 22 marca 2016 r. w sprawie zmiany statutu Miejskiego Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Wejherowie

Uchwała Nr VIIk/XVIII/216/2016
Rady Miasta Wejherowa

z dnia 22 marca 2016 r.

w sprawie zmiany statutu Miejskiego Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Wejherowie

 Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. "h", art. 10b ust. 2 pkt 1 - 3 i art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r., poz. 1515 z późn. zm.) oraz art. 5 ust. 9 ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r., poz. 2156 z późn. zm.)

 Rada Miasta Wejherowa

 uchwala, co następuje:

§ 1.  Statut Miejskiego Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Wejherowie otrzymuje brzmienie jak w załączniku do niniejszej uchwały.

§ 2.  Z dniem wejścia w życie niniejszej uchwały tracą moc:

1)  § 2 ust. 1 uchwały nr IIk/XX/256/96 Rady Miasta Wejherowa z dnia 3 grudnia 1996 roku w sprawie utworzenia Miejskiego Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych,

2)  uchwała nr IIk/XXXIV/434/98 Rady Miasta Wejherowa z dnia 18 czerwca 1998 roku w sprawie zmiany w Statucie Miejskiego Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych,

3)  uchwała nr IVk/XXIII/284/2004 Rady Miasta Wejherowa z dnia 8 listopada 2004 roku w sprawie zmiany Statutu Miejskiego Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Wejherowie,

4)  uchwała nr VIk/V/47/2011 Rady Miasta Wejherowa z dnia 28 lutego 2011 roku o zmianie Statutu Miejskiego Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Wejherowie.

§ 3.   Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Wejherowa.

§ 4.   Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.

 

 

 

 Przewodniczący Rady Miasta Wejherowa


Bogdan Tokłowicz

 


Załącznik do uchwały Nr VIIk/XVIII/216/2016
Rady Miasta Wejherowa
z dnia 22 marca 2016 r.

STATUT
MIEJSKIEGO ZESPOŁU OBSŁUGI PLACÓWEK OŚWIATOWYCH W WEJHEROWIE

 Rozdział 1

 Przepisy ogólne

 § 1.  Miejski Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Wejherowie, zwany dalej ?Zespołem? jest jednostką budżetową Gminy Miasta Wejherowa.

 § 2.  Zespół jest jednostką obsługującą następujące jednostki organizacyjne gminy, zwane dalej ?jednostkami obsługiwanymi?:

 1) Zespół Szkół Nr 1,

 2) Zespół Szkół Nr 2,

 3) Zespół Szkół Nr 3,

 4) Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 2,

 5)  Szkoła Podstawowa Nr 9, 

 6) Gimnazjum Nr 1,

 7) Przedszkole Samorządowe Nr 2.

 Rozdział 2

 Zakres działalności

 § 3.  Przedmiotem działalności Zespołu jest:

 1. Prowadzenie dla jednostek obsługiwanych:

 a) obsługi finansowo-księgowej jednostek obsługiwanych, a w szczególności obsługi wypłat wynagrodzeń i innych świadczeń pieniężnych dla pracowników, ewidencjonowanie wydatków z osobowego funduszu płac, realizacja zobowiązań z zakresu naliczania i odprowadzania składek z tytułu ubezpieczenia pracowników oraz należności podatkowych, rozliczanie średniego wynagrodzenia nauczycieli zgodnie z art. 30a Karty Nauczyciela,

 b) rozliczania inwentaryzacji składników majątkowych stanowiących mienie jednostek obsługiwanych,

 c) prowadzenia ewidencji syntetyczno-analitycznej środków trwałych i przedmiotów nietrwałych zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości,

 d) opracowywania jednostkowych i zbiorczych projektów zadań rzeczowych, planów dochodów i wydatków budżetowych i pozabudżetowych oraz sprawozdań z wykonania budżetu w zakresie obsługiwanych jednostek przy współpracy z dyrektorami,

 e) sporządzania dla jednostek obsługiwanych sprawozdań budżetowych, finansowych oraz innych wymaganych przepisami prawa i sprawozdawczości statystycznej,

 f) wstępnej weryfikacji arkuszy organizacyjnych jednostek obsługiwanych,

 g) obsługi prawnej jednostek obsługiwanych,

 h) koordynacji spraw organizacyjno-administracyjnych dla zapewnienia odpowiednich warunków działania jednostek obsługiwanych, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, opieki i wychowania w publicznych placówkach oświatowych,

 i) prowadzenia akt osobowych dyrektorów jednostek obsługiwanych,

 j) realizowania wspólnych i powierzonych w trybie Prawa zamówień publicznych zamówień na usługi i dostawy poprzez przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych oraz zawieranie umów na potrzeby obsługiwanych placówek.

 2. Zorganizowanie obowiązku zapewnienia przez gminę dzieciom i młodzieży niepełnosprawnej bezpłatnego transportu i opieki do placówek oświatowych.

 3. Kontrola spełniania ustawowego obowiązku szkolnego i obowiązku nauki.

 4. Obsługa komisji egzaminacyjnych do spraw stopni awansu zawodowego nauczycieli.

 5. Obsługa zadania w zakresie dofinansowania przygotowania zawodowego młodocianych pracowników.

 6. Realizacja stypendiów i zasiłków szkolnych w ramach pomocy materialnej dla uczniów zamieszkałych na terenie miasta Wejherowa.

 7. Obsługa działań w zakresie funduszu zdrowotnego dla nauczycieli.

 8. Prowadzenie ewidencji niepublicznych placówek oświatowych.

 9. Przygotowywanie dokumentów do realizacji ustawowej dotacji dla niepublicznych placówek oświatowych.

 10. Prowadzenie rejestru podmiotów prowadzących żłobki i kluby dziecięce.

 11. Prowadzenie spraw związanych z powoływaniem komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na dyrektora placówki oświatowej.

 12. Przygotowywanie projektów uchwał Rady Miasta Wejherowa i zarządzeń Prezydenta Miasta dotyczących oświaty i wychowania oraz edukacyjnej opieki wychowawczej.

 13. Opracowywanie jednostkowych planów rzeczowych i finansowych, sprawozdań z wykonania budżetu oraz innych wymaganych przepisami prawa dotyczących Zespołu oraz Gminy Miasta Wejherowa.

 14. Wykonywanie okresowych i rocznych analiz ekonomicznych z zakresu oświaty.

 15. Wykonywanie sprawozdawczości statystycznej z zakresu oświaty.

 16. Inicjowanie i kreowanie rozwoju edukacji na terenie Gminy Miasta Wejherowa.

 17. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Prezydenta Miasta Wejherowa.

 § 4.  1. Zakres stosowania wspólnych przepisów dotyczących prowadzenia rachunkowości określa ustawa z 29 września 1994 roku o rachunkowości. 

 2. Ewidencja dochodów i wydatków prowadzona jest oddzielnie dla każdej placówki oświatowej.

 Rozdział 3

 Organizacja jednostki

 § 5. Bezpośredni nadzór nad Zespołem sprawuje Prezydent Miasta Wejherowa.

 § 6. Całokształtem działalności Zespołu kieruje Dyrektor, który reprezentuje go na zewnątrz z zachowaniem zasady jednoosobowego kierownictwa.

 § 7.  Dyrektor Zespołu ustala w Regulaminie Organizacyjnym strukturę organizacyjną Zespołu oraz zakres zadań pracowników na poszczególnych stanowiskach pracy.

 § 8.  Dyrektor Zespołu w celu realizacji swoich zadań współdziała z Dyrektorami jednostek obsługiwanych.

 § 9.  Siedziba Zespołu mieści się przy ul. 12-go Marca 195 w Wejherowie.

 § 10.  Zespół używa pieczątki z nazwą w pełnym brzmieniu i adresem siedziby:

 Miejski Zespół Obsługi Placówek Oświatowych ul. 12-go Marca 195, 84-200 Wejherowo.

 Rozdział 4

 Majątek i gospodarka finansowa

 § 11.  Zespół prowadzi gospodarkę finansową na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych.

 § 12.  Zespół jest finansowany z budżetu Gminy Miasta Wejherowa.

 § 13.  Majątek Zespołu stanowią środki trwałe i nietrwałe będące w jego posiadaniu.

 § 14.  Podstawą gospodarki finansowej jest roczny plan finansowy przyjęty zgodnie z przepisami.

 § 15.  W celu realizacji zadań statutowych Dyrektor Zespołu zawiera umowy w imieniu Zespołu na podstawie stosownego upoważnienia.

 

 

 

 Przewodniczący Rady Miasta Wejherowa


Bogdan Tokłowicz

 

 

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Wojciech Dzieliński 25-03-2016 11:09
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 22-03-2016
Ostatnia aktualizacja: - 25-03-2016 11:09