Uchwała Nr VIIk/XVIII/216/2016 Rady Miasta Wejherowa z dnia 22 marca 2016 r. w sprawie zmiany statutu Miejskiego Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Wejherowie
Uchwała Nr VIIk/XVIII/216/2016
Rady Miasta Wejherowa
z dnia 22 marca 2016 r.
w sprawie zmiany statutu Miejskiego Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Wejherowie
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. "h", art. 10b ust. 2 pkt 1 - 3 i art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r., poz. 1515 z późn. zm.) oraz art. 5 ust. 9 ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r., poz. 2156 z późn. zm.)
§ 1. Statut Miejskiego Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Wejherowie otrzymuje brzmienie jak w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 2. Z dniem wejścia w życie niniejszej uchwały tracą moc:
1) § 2 ust. 1 uchwały nr IIk/XX/256/96 Rady Miasta Wejherowa z dnia 3 grudnia 1996 roku w sprawie utworzenia Miejskiego Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych,
2) uchwała nr IIk/XXXIV/434/98 Rady Miasta Wejherowa z dnia 18 czerwca 1998 roku w sprawie zmiany w Statucie Miejskiego Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych,
3) uchwała nr IVk/XXIII/284/2004 Rady Miasta Wejherowa z dnia 8 listopada 2004 roku w sprawie zmiany Statutu Miejskiego Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Wejherowie,
4) uchwała nr VIk/V/47/2011 Rady Miasta Wejherowa z dnia 28 lutego 2011 roku o zmianie Statutu Miejskiego Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Wejherowie.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Wejherowa.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.
|
Załącznik do uchwały Nr VIIk/XVIII/216/2016
Rady Miasta Wejherowa
z dnia 22 marca 2016 r.
STATUT
MIEJSKIEGO ZESPOŁU OBSŁUGI PLACÓWEK OŚWIATOWYCH W WEJHEROWIE
§ 1. Miejski Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Wejherowie, zwany dalej ?Zespołem? jest jednostką budżetową Gminy Miasta Wejherowa.
§ 2. Zespół jest jednostką obsługującą następujące jednostki organizacyjne gminy, zwane dalej ?jednostkami obsługiwanymi?:
4) Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 2,
7) Przedszkole Samorządowe Nr 2.
§ 3. Przedmiotem działalności Zespołu jest:
1. Prowadzenie dla jednostek obsługiwanych:
a) obsługi finansowo-księgowej jednostek obsługiwanych, a w szczególności obsługi wypłat wynagrodzeń i innych świadczeń pieniężnych dla pracowników, ewidencjonowanie wydatków z osobowego funduszu płac, realizacja zobowiązań z zakresu naliczania i odprowadzania składek z tytułu ubezpieczenia pracowników oraz należności podatkowych, rozliczanie średniego wynagrodzenia nauczycieli zgodnie z art. 30a Karty Nauczyciela,
b) rozliczania inwentaryzacji składników majątkowych stanowiących mienie jednostek obsługiwanych,
c) prowadzenia ewidencji syntetyczno-analitycznej środków trwałych i przedmiotów nietrwałych zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości,
d) opracowywania jednostkowych i zbiorczych projektów zadań rzeczowych, planów dochodów i wydatków budżetowych i pozabudżetowych oraz sprawozdań z wykonania budżetu w zakresie obsługiwanych jednostek przy współpracy z dyrektorami,
e) sporządzania dla jednostek obsługiwanych sprawozdań budżetowych, finansowych oraz innych wymaganych przepisami prawa i sprawozdawczości statystycznej,
f) wstępnej weryfikacji arkuszy organizacyjnych jednostek obsługiwanych,
g) obsługi prawnej jednostek obsługiwanych,
h) koordynacji spraw organizacyjno-administracyjnych dla zapewnienia odpowiednich warunków działania jednostek obsługiwanych, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, opieki i wychowania w publicznych placówkach oświatowych,
i) prowadzenia akt osobowych dyrektorów jednostek obsługiwanych,
j) realizowania wspólnych i powierzonych w trybie Prawa zamówień publicznych zamówień na usługi i dostawy poprzez przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych oraz zawieranie umów na potrzeby obsługiwanych placówek.
2. Zorganizowanie obowiązku zapewnienia przez gminę dzieciom i młodzieży niepełnosprawnej bezpłatnego transportu i opieki do placówek oświatowych.
3. Kontrola spełniania ustawowego obowiązku szkolnego i obowiązku nauki.
4. Obsługa komisji egzaminacyjnych do spraw stopni awansu zawodowego nauczycieli.
5. Obsługa zadania w zakresie dofinansowania przygotowania zawodowego młodocianych pracowników.
6. Realizacja stypendiów i zasiłków szkolnych w ramach pomocy materialnej dla uczniów zamieszkałych na terenie miasta Wejherowa.
7. Obsługa działań w zakresie funduszu zdrowotnego dla nauczycieli.
8. Prowadzenie ewidencji niepublicznych placówek oświatowych.
9. Przygotowywanie dokumentów do realizacji ustawowej dotacji dla niepublicznych placówek oświatowych.
10. Prowadzenie rejestru podmiotów prowadzących żłobki i kluby dziecięce.
11. Prowadzenie spraw związanych z powoływaniem komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na dyrektora placówki oświatowej.
12. Przygotowywanie projektów uchwał Rady Miasta Wejherowa i zarządzeń Prezydenta Miasta dotyczących oświaty i wychowania oraz edukacyjnej opieki wychowawczej.
13. Opracowywanie jednostkowych planów rzeczowych i finansowych, sprawozdań z wykonania budżetu oraz innych wymaganych przepisami prawa dotyczących Zespołu oraz Gminy Miasta Wejherowa.
14. Wykonywanie okresowych i rocznych analiz ekonomicznych z zakresu oświaty.
15. Wykonywanie sprawozdawczości statystycznej z zakresu oświaty.
16. Inicjowanie i kreowanie rozwoju edukacji na terenie Gminy Miasta Wejherowa.
17. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Prezydenta Miasta Wejherowa.
§ 4. 1. Zakres stosowania wspólnych przepisów dotyczących prowadzenia rachunkowości określa ustawa z 29 września 1994 roku o rachunkowości.
2. Ewidencja dochodów i wydatków prowadzona jest oddzielnie dla każdej placówki oświatowej.
§ 5. Bezpośredni nadzór nad Zespołem sprawuje Prezydent Miasta Wejherowa.
§ 6. Całokształtem działalności Zespołu kieruje Dyrektor, który reprezentuje go na zewnątrz z zachowaniem zasady jednoosobowego kierownictwa.
§ 7. Dyrektor Zespołu ustala w Regulaminie Organizacyjnym strukturę organizacyjną Zespołu oraz zakres zadań pracowników na poszczególnych stanowiskach pracy.
§ 8. Dyrektor Zespołu w celu realizacji swoich zadań współdziała z Dyrektorami jednostek obsługiwanych.
§ 9. Siedziba Zespołu mieści się przy ul. 12-go Marca 195 w Wejherowie.
§ 10. Zespół używa pieczątki z nazwą w pełnym brzmieniu i adresem siedziby:
Miejski Zespół Obsługi Placówek Oświatowych ul. 12-go Marca 195, 84-200 Wejherowo.
Majątek i gospodarka finansowa
§ 11. Zespół prowadzi gospodarkę finansową na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych.
§ 12. Zespół jest finansowany z budżetu Gminy Miasta Wejherowa.
§ 13. Majątek Zespołu stanowią środki trwałe i nietrwałe będące w jego posiadaniu.
§ 14. Podstawą gospodarki finansowej jest roczny plan finansowy przyjęty zgodnie z przepisami.
§ 15. W celu realizacji zadań statutowych Dyrektor Zespołu zawiera umowy w imieniu Zespołu na podstawie stosownego upoważnienia.
|
Załączniki do pobrania
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Wojciech Dzieliński | 25-03-2016 11:09 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 22-03-2016 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 25-03-2016 11:09 |