UCHWAŁA Nr VIIk/XXXIX/464/2017 RADY MIASTA WEJHEROWA z dnia 19 grudnia 2017 r. w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla placówek wychowania przedszkolnego i szkół, dla których Gmina Miasta Wejherowa jest organem rejestrującym
Uchwała Nr VIIk/XXXIX/464/2017
Rady Miasta Wejherowa
z dnia 19 grudnia 2017 r.
w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla placówek wychowania przedszkolnego i szkół, dla których Gmina Miasta Wejherowa jest organem rejestrującym
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1875 z późn. zm.) oraz art. 38 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2203)
Rada Miasta Wejherowa
uchwala, co następuje:
§ 1. Uchwała ustala tryb udzielania i rozliczania dotacji placówkom wychowania przedszkolnego i szkołom, dla których Gmina Miasta Wejherowa jest organem rejestrującym oraz tryb przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania.
§ 2. Ilekroć w uchwale jest mowa o:
1) dotacji ? należy przez to rozumieć dotację podmiotową udzieloną z budżetu Gminy Miasta Wejherowa dla placówki wychowania przedszkolnego lub szkoły, dla której Gmina Miasta Wejherowa jest organem rejestrującym;
2) Prezydencie ? należy przez to rozumieć Prezydenta Miasta Wejherowa, który jest organem uprawnionym do udzielania, rozliczania i kontroli dotacji udzielonych z budżetu Gminy Miasta Wejherowa;
3) symbolach przypisanych kategoriom kształcenia specjalnego ? należy przez to rozumieć wagi przypisane uczniom objętym kształceniem specjalnym w przepisach w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego na dany rok budżetowy.
§ 3. 1. Placówkom wychowania przedszkolnego i szkołom dotacji udziela Prezydent na wniosek złożony przez organ prowadzący w terminie do 30 września roku bazowego, zawierający informacje o planowanej liczbie uczniów, dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju, wychowanków lub uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.
2. Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 1 stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
3. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, organ prowadzący sporządza odrębnie dla każdej placówki wychowania przedszkolnego lub szkoły.
§ 4. 1. Wniosek, o którym mowa w § 3 ust. 1 zawiera informacje o:
1) organie prowadzącym i sposobie jego reprezentacji;
2) placówce wychowania przedszkolnego lub szkole, w tym nazwa, adres placówki, a także innych lokalizacji prowadzenia zadań oświatowych;
3) planowanej liczbie uczniów, w tym:
a) planowanej liczbie uczniów objętych kształceniem specjalnym z uwzględnieniem symboli przypisanych kategoriom kształcenia specjalnego;
b) planowanej liczbie dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju, jeżeli takie zadanie jednostka planuje realizować;
c) planowanej liczbie uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, jeżeli takie zadanie jednostka planuje realizować;
d) planowanej liczbie uczniów posługujących się językiem regionalnym;
4) rachunku bankowym wskazanym do przekazywania dotacji udzielonej na jednostkę, której wniosek dotyczy.
2. Organ prowadzący placówkę wychowania przedszkolnego lub szkołę zobowiązany jest pisemnie poinformować Prezydenta o zmianie danych zawartych we wniosku, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, 2 i 4 w terminie 14 dni.
§ 5. 1. Do 5-ego dnia każdego miesiąca, organ prowadzący placówkę wychowania przedszkolnego lub szkołę podaje informacje według stanu na pierwszy dzień danego miesiąca zawierające dane o:
1) organie prowadzącym i sposobie jego reprezentacji;
2) placówce wychowania przedszkolnego lub szkole, w tym nazwa, adres placówki, a także innych lokalizacji prowadzenia zadań oświatowych;
3) liczbie dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju;
4) liczbie uczniów, w tym liczbę uczniów objętych kształceniem specjalnym ze wskazaniem symboli przypisanych kategoriom kształcenia specjalnego;
5) liczbie uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych;
6) liczbie uczniów posługujących się językiem regionalnym.
2. Informację, o której mowa w ust. 1 organ prowadzący podaje na podstawie posiadanej dokumentacji.
3. Organ prowadzący placówkę wychowania przedszkolnego z informacją, o której mowa w ust. 1 dodatkowo przekazuje dane o uczniach, którzy w tym miesiącu uczęszczają do dotowanej placówki wychowania przedszkolnego, ale nie są mieszkańcami Miasta Wejherowa, a jednocześnie nie są uczniami objętymi kształceniem specjalnym i nie są uczniami realizującymi obowiązek przedszkolny.
4. Dodatkowa informacja, o której mowa w ust. 3, zawiera dane o miejscu zamieszkania tego ucznia wraz z pisemnym oświadczeniem rodziców o miejscu zamieszkania.
5. Wzór informacji, o której mowa w ust. 1 stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 6. 1. Organ prowadzący sporządza rozliczenie wykorzystania dotacji otrzymanej na prowadzenie placówki wychowania przedszkolnego lub szkoły i przedstawia je Prezydentowi w terminie do dnia 10-ego stycznia roku następującego po roku udzielenia dotacji.
2. Zakres danych zawartych w rozliczeniu wykorzystania dotacji obejmuje informacje umożliwiające ustalenie czy wydatki poniesione z dotacji są zgodne z katalogiem wydatków określonych w art. 35 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych.
3. Do rozliczenia, o którym mowa w ust. 1 załącza się zestawienie wydatków poniesionych
z dotacji w roku budżetowym, którego dotyczy rozliczenie, z podziałem na:
1) wydatki bieżące przeznaczone na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń, z podziałem na:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń nauczycieli;
b) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń pracowników administracji i obsługi;
c) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń dyrektora;
2) wydatki związane z realizacją zadań organu prowadzącego, o których mowa w art. 10 ust. 1 ustawy ? Prawo oświatowe;
3) zakup środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, o których mowa w art. 35 ust. 1 pkt 2 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych;
4) wydatki poniesione na organizację kształcenia specjalnego i zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze, o których mowa w art. 35 ust. 4 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych;
5) wydatki bieżące inne niż określone w punktach 1-4.
4. Zestawienie wydatków, o którym mowa w ust. 3 zawiera wykaz wszystkich wydatków składających się na sumę rozliczenia dotacji ogółem z przyporządkowaniem ich do poszczególnych kategorii wydatków wymienionych w ust. 3 pkt 1-5 z podaniem kwoty wydatku oraz nazwy i numeru dowodu księgowego.
5. W rozliczeniu, o którym mowa w ust. 1 wskazuje się faktyczną liczbę uczniów, w tym liczbę uczniów objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju, liczbę uczniów objętych kształceniem specjalnym z podaniem symboli kategorii kształcenia specjalnego, liczbę uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych oraz liczbę uczniów posługujących się językiem regionalnym.
6. Prezydent ma prawo żądania dodatkowych informacji i wyjaśnień do złożonych przez organ prowadzący rozliczeń dotacji.
7. Wzór rozliczenia, o którym mowa w ust. 1 stanowi załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.
§ 7. 1. W przypadku, gdy jednostka dotowana kończy swoją działalność w trakcie trwania roku budżetowego, w którym udzielono dotacji, organ prowadzący tę jednostkę powiadamia Prezydenta o zakończeniu jej działalności i w terminie 30 dni od dnia otrzymania ostatniej części dotacji przekazuje rozliczenie dotacji otrzymanych w roku budżetowym, w którym jednostka dotowana zakończyła działalność.
2. W przypadku, gdy w trakcie roku budżetowego, na który została udzielona dotacja organ prowadzący jednostkę dotowaną przekazał ją do prowadzenia innemu podmiotowi, w terminie 30 dni od dnia jej przekazania powiadamia Prezydenta i przedstawia rozliczenie dotacji otrzymanej do dnia przekazania.
3. W przypadkach określonych w ust. 1 i 2 do rozliczenia pobranej dotacji stosuje się odpowiednio zapisy § 6.
§ 8. 1. Prezydent jest organem uprawnionym do kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji udzielonych z budżetu Gminy Miasta Wejherowa.
2. Kontrola prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji odnosi się do ustalenia:
1) czy dotacja została pobrana należnie/nienależnie;
2) czy dotacja została pobrana w należnej wysokości/nadmiernej wysokości;
3) czy dotacja została wykorzystana zgodnie z przeznaczeniem/niezgodnie z przeznaczeniem.
3. Kontrola prawidłowości pobrania dotacji obejmuje weryfikację przedstawionych dokumentów z danymi z wniosku, o którym mowa w § 4, danymi z miesięcznych informacji, o których mowa w § 5, oraz danymi z rozliczenia, o którym mowa w § 6, jeżeli zostało złożone przez organ prowadzący.
4. Kontrola prawidłowości wykorzystania dotacji obejmuje weryfikację wydatków poniesionych z dotacji i ustalenie ich zgodności lub niezgodności z przepisami, a także odnosi się do ustalenia rzetelności dokumentacji identyfikującej poniesione wydatki.
§ 9. 1. Kontrolę przeprowadzają osoby upoważnione przez Prezydenta, zwane dalej ?kontrolerami?.
2. Kontrola rozpoczyna się nie wcześniej niż 14 dni od dnia doręczenia zawiadomienia o planowanej kontroli.
3. Prezydent ma prawo do zlecenia kontroli w trybie natychmiastowym z pominięciem terminu o którym mowa w ust. 2, jeśli czynności kontrolne są niezbędne dla zabezpieczenia dowodów.
4. Kontrola rozpoczyna się w chwili okazania upoważnienia do przeprowadzenia kontroli, które zawiera:
a) imię i nazwisko kontrolera;
b) nazwę kontrolowanej placówki wychowania przedszkolnego lub szkoły;
d) przewidywany czas trwania kontroli.
5. Organ prowadzący jest zobowiązany do zapewnienia warunków niezbędnych do sprawnego przeprowadzenia kontroli, w tym niezwłocznego przedstawienia żądanych dokumentów, terminowego udzielania wyjaśnień, oraz w miarę możliwości do udostępnienia oddzielnego pomieszczenia umożliwiającego sprawne przeprowadzenie czynności kontrolnych.
6. W przypadku braku możliwości zapewnienia warunków niezbędnych do przeprowadzenia kontroli, organ prowadzący dostarcza żądane przez kontrolerów dokumenty na wskazany adres.
7. Kontroler może samodzielnie wykonywać fotokopie z dokumentów, żądać wydania kopii dokumentów poświadczonych za zgodność z oryginałem oraz udzielenia wyjaśnień na piśmie.
§ 10. 1. Z przeprowadzonej kontroli sporządzany jest protokół, który doręcza się osobie reprezentującej organ prowadzący i osobie kierującej kontrolowaną placówką wychowania przedszkolnego lub szkołą.
2. Organ prowadzący jednostki kontrolowanej może w terminie 14 dni od dnia doręczenia protokołu zgłosić zastrzeżenia do protokołu. Podstawą zastrzeżeń do protokołu jest zakwestionowanie zgodności ustaleń kontroli ze stanem faktycznym.
3. O sposobie rozpatrzenia zastrzeżeń do protokołu Prezydent powiadamia organ prowadzący w terminie 21 dni od dnia otrzymania zastrzeżeń do protokołu.
4. Na podstawie ustaleń protokołu kontroli w razie stwierdzenia nieprawidłowości do organu prowadzącego może być skierowane pisemne wystąpienie pokontrolne, które określa stwierdzone nieprawidłowości i zalecenia.
5. Od wystąpienia pokontrolnego w terminie 14 dni od jego doręczenia, organ prowadzący może zgłosić do Prezydenta pisemne zastrzeżenia do wystąpienia pokontrolnego.
6. O sposobie rozpatrzenia zastrzeżeń do wystąpienia pokontrolnego Prezydent powiadamia organ prowadzący w terminie 21 dni od dnia doręczenia zastrzeżeń do wystąpienia pokontrolnego.
7. W terminie 21 dni od doręczenia przez Prezydenta powiadomienia o sposobie rozpatrzenia zastrzeżeń do wystąpienia pokontrolnego, a w razie niezłożenia zastrzeżeń do wystąpienia pokontrolnego, od dnia doręczenia wystąpienia pokontrolnego, organ prowadzący informuje Prezydenta o sposobie realizacji zaleceń z wystąpienia pokontrolnego.
§ 11. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Wejherowa.
§ 12. Traci moc uchwała Nr VIIk/XXVIII/318/2016 Rady Miasta Wejherowa z dnia 20 grudnia 2016 r. w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych i niepublicznych jednostek oświatowych oraz zakresu i trybu kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystywania.
§ 13. Uchwała wchodzi w życie w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego z mocą obowiązującą od 01 stycznia 2018 roku.
|
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr VIIk/XXXIX/464/2017
Rady Miasta Wejherowa
z dnia 19 grudnia 2017 r.
Prezydent Miasta Wejherowa
Wniosek o udzielenie dotacji oświatowej na ??? rok
1. Organ prowadzący i sposób jego reprezentacji:
??????????????????????..?..................??????????.?..????????????????.............??????.????????....................????????????????.............??????.?????................................. .
a) nazwa placówki:???????????????????????????...........?
????????????????????????????????????.........
b) adres placówki (oraz ewentualnie adres innych lokalizacji prowadzenia zadań oświatowych) ??????????????????????????????????????.??????????????????????.?????????????......................
3. Planowana liczba uczniów w ???? roku to: ????????.w tym:
a) planowana liczba uczniów objętych kształceniem specjalnym z uwzględnieniem symboli przypisanych kategoriom kształcenia specjalnego: ????........................................................,
b) planowana liczba dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju, jeżeli takie zadanie jednostka planuje realizować: ??????????????????...........................??,
c) planowana liczba uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, jeżeli takie zadanie jednostka planuje realizować: ??????????????????????.............?..,
d) planowana liczba uczniów posługujących się językiem regionalnym.......................?.....??
4. Numer rachunku bankowego wskazany do przekazywania dotacji udzielonej na jednostkę, której wniosek dotyczy..................................................................................................................
5. Zobowiązuję się do comiesięcznego składania informacji o aktualnej liczbie uczniów lub wychowanków.
|
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr VIIk/XXXIX/464/2017
Rady Miasta Wejherowa
z dnia 19 grudnia 2017 r.
Prezydent Miasta Wejherowa
Informacja miesięczna o aktualnej liczbie uczniów/wychowanków
według stanu na pierwszy dzień miesiąca ????? 20?. roku
1. Organ prowadzący i sposób jego reprezentacji:
??????????????????????..?..................???????????..????????????????.............??????.????????....................????????????????.............??????.?????.................. .
a) nazwa placówki: ?????????????????????????.............
?????????????????????????????????..........
b) adres placówki (oraz ewentualnie adres innych lokalizacji prowadzenia zadań oświatowych) ????????????????????????????????????????????????????????????.????????....................................
3. Liczba dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju:?????????...??.
4. Liczba uczniów objętych wychowaniem przedszkolnym??????????..??.., w tym liczba uczniów objętych kształceniem specjalnym ze wskazaniem symboli przypisanych kategoriom kształcenia specjalnego: ..................................................................;
5. Liczba uczniów w szkole:................................................................................................. w tym uczniów objętych kształceniem specjalnym ze wskazaniem symboli przypisanych kategoriom kształcenia specjalnego: ???????.....................??????????.
6. Liczba uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych: ?????........................ .
7. Liczba uczniów posługujących się językiem regionalnym:????????????. .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Informacje o dzieciach spoza Gminy Miasta Wejherowa uczęszczających do placówki, a nie posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego | |||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr VIIk/XXXIX/464/2017
Rady Miasta Wejherowa
z dnia 19 grudnia 2017 r.
Prezydent Miasta Wejherowa
Rozliczenie dotacji oświatowej otrzymanej z budżetu Gminy Miasta Wejherowa w roku??..
1. Organ prowadzący i sposób jego reprezentacji:
??????????????????????..?..................?????????...............????????????????.............??????.?????......... .
a) nazwa placówki: ?????????????????????????................
?????????????????????????????????................
b) adres placówki (oraz ewentualnie adres innych lokalizacji prowadzenia zadań oświatowych) ????????????????????????????????????????????????????????????.????????...................................
3. Zestawienie wydatków poniesionych z dotacji w roku budżetowym ??????..,
4. Kwota dotacji (narastająco od początku roku do końca okresu sprawozdawczego) otrzymana: ????.. zł; wykorzystana: ????.. zł.
5. Faktyczna liczba uczniów dotowanej placówki (należy podać za każdy miesiąc osobno):
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
|
Załączniki do pobrania
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Wojciech Dzieliński | 22-12-2017 13:18 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 19-12-2017 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 22-12-2017 13:18 |