Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Gmina Miasta Wejherowa
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

UCHWAŁA Nr VIIk/XXXIX/464/2017 RADY MIASTA WEJHEROWA z dnia 19 grudnia 2017 r. w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla placówek wychowania przedszkolnego i szkół, dla których Gmina Miasta Wejherowa jest organem rejestrującym

Uchwała Nr VIIk/XXXIX/464/2017
Rady Miasta Wejherowa

z dnia 19 grudnia 2017 r.

w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla placówek wychowania przedszkolnego i szkół, dla których Gmina Miasta Wejherowa jest organem rejestrującym

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1875 z późn. zm.) oraz art. 38 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2203)

Rada Miasta Wejherowa
uchwala, co następuje:

§ 1. Uchwała ustala tryb udzielania i rozliczania dotacji placówkom wychowania przedszkolnego i szkołom, dla których Gmina Miasta Wejherowa jest organem rejestrującym oraz tryb przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania.

§ 2. Ilekroć w uchwale jest mowa o:

1) dotacji ? należy przez to rozumieć dotację podmiotową udzieloną z budżetu Gminy Miasta Wejherowa dla placówki wychowania przedszkolnego lub szkoły, dla której Gmina Miasta Wejherowa jest organem rejestrującym;

2) Prezydencie ? należy przez to rozumieć Prezydenta Miasta Wejherowa, który jest organem uprawnionym do udzielania, rozliczania i kontroli dotacji udzielonych z budżetu Gminy Miasta Wejherowa;

3) symbolach przypisanych kategoriom kształcenia specjalnego ? należy przez to rozumieć wagi przypisane uczniom objętym kształceniem specjalnym w przepisach w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego na dany rok budżetowy.

§ 3. 1. Placówkom wychowania przedszkolnego i szkołom dotacji udziela Prezydent na wniosek złożony przez organ prowadzący w terminie do 30 września roku bazowego, zawierający informacje o planowanej liczbie uczniów, dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju, wychowanków lub uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.

2. Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 1 stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

3. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, organ prowadzący sporządza odrębnie dla każdej placówki wychowania przedszkolnego lub szkoły.

§ 4. 1. Wniosek, o którym mowa w § 3 ust. 1 zawiera informacje o:

1) organie prowadzącym i sposobie jego reprezentacji;

2) placówce wychowania przedszkolnego lub szkole, w tym nazwa, adres placówki, a także innych lokalizacji prowadzenia zadań oświatowych;

3) planowanej liczbie uczniów, w tym:

a) planowanej liczbie uczniów objętych kształceniem specjalnym z uwzględnieniem symboli przypisanych kategoriom kształcenia specjalnego;

b) planowanej liczbie dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju, jeżeli takie zadanie jednostka planuje realizować;

c) planowanej liczbie uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, jeżeli takie zadanie jednostka planuje realizować;

d) planowanej liczbie uczniów posługujących się językiem regionalnym;

4) rachunku bankowym wskazanym do przekazywania dotacji udzielonej na jednostkę, której wniosek dotyczy.

2. Organ prowadzący placówkę wychowania przedszkolnego lub szkołę zobowiązany jest pisemnie poinformować Prezydenta o zmianie danych zawartych we wniosku, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, 2 i 4 w terminie 14 dni.

§ 5. 1. Do 5-ego dnia każdego miesiąca, organ prowadzący placówkę wychowania przedszkolnego lub szkołę podaje informacje według stanu na pierwszy dzień danego miesiąca zawierające dane o:

1) organie prowadzącym i sposobie jego reprezentacji;

2) placówce wychowania przedszkolnego lub szkole, w tym nazwa, adres placówki, a także innych lokalizacji prowadzenia zadań oświatowych;

3) liczbie dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju;

4) liczbie uczniów, w tym liczbę uczniów objętych kształceniem specjalnym ze wskazaniem symboli przypisanych kategoriom kształcenia specjalnego;

5) liczbie uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych;

6) liczbie uczniów posługujących się językiem regionalnym.

2. Informację, o której mowa w ust. 1 organ prowadzący podaje na podstawie posiadanej dokumentacji.

3. Organ prowadzący placówkę wychowania przedszkolnego z informacją, o której mowa w ust. 1 dodatkowo przekazuje dane o uczniach, którzy w tym miesiącu uczęszczają do dotowanej placówki wychowania przedszkolnego, ale nie są mieszkańcami Miasta Wejherowa, a jednocześnie nie są uczniami objętymi kształceniem specjalnym i nie są uczniami realizującymi obowiązek przedszkolny.

4. Dodatkowa informacja, o której mowa w ust. 3, zawiera dane o miejscu zamieszkania tego ucznia wraz z pisemnym oświadczeniem rodziców o miejscu zamieszkania.

5. Wzór informacji, o której mowa w ust. 1 stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 6. 1. Organ prowadzący sporządza rozliczenie wykorzystania dotacji otrzymanej na prowadzenie placówki wychowania przedszkolnego lub szkoły i przedstawia je Prezydentowi w terminie do dnia 10-ego stycznia roku następującego po roku udzielenia dotacji.

2. Zakres danych zawartych w rozliczeniu wykorzystania dotacji obejmuje informacje umożliwiające ustalenie czy  wydatki poniesione z dotacji są zgodne z katalogiem wydatków określonych w art. 35 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych.

3. Do rozliczenia, o którym mowa w ust. 1 załącza się zestawienie wydatków poniesionych
z dotacji w roku budżetowym, którego dotyczy rozliczenie, z podziałem na:

1) wydatki bieżące przeznaczone na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń, z podziałem na:

a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń nauczycieli;

b) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń pracowników administracji i obsługi;

c) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń dyrektora;

2) wydatki związane z realizacją zadań organu prowadzącego, o których mowa w art. 10 ust. 1 ustawy ? Prawo oświatowe;

3) zakup środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, o których mowa w art. 35 ust. 1 pkt 2 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych;

4) wydatki poniesione na organizację kształcenia specjalnego i zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze, o których mowa w art. 35 ust. 4 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych;

5) wydatki bieżące inne niż określone w punktach 1-4.

4. Zestawienie wydatków, o którym mowa w ust. 3 zawiera wykaz wszystkich wydatków składających się na sumę rozliczenia dotacji ogółem z przyporządkowaniem ich do poszczególnych kategorii wydatków  wymienionych w ust. 3 pkt 1-5 z podaniem kwoty wydatku oraz nazwy i numeru dowodu księgowego.

5. W rozliczeniu, o którym mowa w ust. 1 wskazuje się faktyczną liczbę uczniów, w tym liczbę uczniów objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju, liczbę uczniów objętych kształceniem specjalnym z podaniem symboli kategorii kształcenia specjalnego, liczbę uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych oraz liczbę uczniów posługujących się językiem regionalnym.

6. Prezydent ma prawo żądania dodatkowych informacji i wyjaśnień do złożonych przez organ prowadzący rozliczeń dotacji.

7. Wzór rozliczenia, o którym mowa w ust. 1 stanowi załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.

§ 7. 1. W przypadku, gdy jednostka dotowana kończy swoją działalność w trakcie trwania roku budżetowego, w którym udzielono dotacji, organ prowadzący tę jednostkę powiadamia Prezydenta o zakończeniu jej działalności i w terminie 30 dni  od dnia otrzymania  ostatniej  części dotacji przekazuje rozliczenie dotacji otrzymanych w roku budżetowym, w którym jednostka dotowana zakończyła działalność.

2. W przypadku, gdy w trakcie roku budżetowego, na który została udzielona dotacja organ prowadzący jednostkę dotowaną przekazał ją do prowadzenia innemu podmiotowi, w terminie 30 dni od dnia jej przekazania powiadamia Prezydenta i przedstawia rozliczenie dotacji otrzymanej do dnia przekazania.

3. W przypadkach określonych w ust. 1 i 2 do rozliczenia pobranej dotacji stosuje się odpowiednio zapisy §  6.

§ 8. 1. Prezydent jest organem uprawnionym do kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji udzielonych z budżetu Gminy Miasta Wejherowa.

2. Kontrola prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji odnosi się do ustalenia:

1) czy dotacja została pobrana należnie/nienależnie;

2) czy dotacja została pobrana w należnej wysokości/nadmiernej wysokości;

3) czy dotacja została wykorzystana zgodnie z przeznaczeniem/niezgodnie z przeznaczeniem.

3. Kontrola prawidłowości pobrania dotacji obejmuje weryfikację przedstawionych dokumentów z danymi z wniosku, o którym mowa w § 4, danymi z miesięcznych informacji, o których mowa w § 5, oraz danymi z rozliczenia, o którym mowa w § 6, jeżeli zostało złożone przez organ prowadzący.

4. Kontrola prawidłowości wykorzystania dotacji obejmuje weryfikację wydatków poniesionych z dotacji i ustalenie ich zgodności lub niezgodności z przepisami, a także odnosi się do ustalenia rzetelności dokumentacji identyfikującej poniesione wydatki.

§ 9. 1. Kontrolę przeprowadzają osoby upoważnione przez Prezydenta, zwane dalej ?kontrolerami?.

2. Kontrola rozpoczyna się nie wcześniej niż 14 dni od dnia doręczenia zawiadomienia o planowanej kontroli.

3. Prezydent ma prawo do zlecenia kontroli w trybie natychmiastowym z pominięciem terminu o którym mowa w ust. 2, jeśli czynności kontrolne są niezbędne dla zabezpieczenia dowodów.

4. Kontrola rozpoczyna się w chwili okazania upoważnienia do przeprowadzenia kontroli, które zawiera:

a) imię i nazwisko kontrolera;

b) nazwę kontrolowanej placówki wychowania przedszkolnego lub szkoły;

c) zakres kontroli;

d) przewidywany czas trwania kontroli.

5. Organ prowadzący jest zobowiązany do zapewnienia warunków niezbędnych do sprawnego przeprowadzenia kontroli, w tym niezwłocznego przedstawienia żądanych dokumentów, terminowego udzielania wyjaśnień, oraz w miarę możliwości do udostępnienia oddzielnego pomieszczenia umożliwiającego sprawne przeprowadzenie czynności kontrolnych.

6. W przypadku braku możliwości zapewnienia warunków niezbędnych do przeprowadzenia kontroli, organ prowadzący dostarcza żądane przez kontrolerów dokumenty na wskazany adres.

7. Kontroler może samodzielnie wykonywać fotokopie z dokumentów, żądać wydania kopii dokumentów poświadczonych za zgodność z oryginałem oraz udzielenia wyjaśnień na piśmie.

§ 10. 1. Z przeprowadzonej kontroli sporządzany jest protokół, który doręcza się osobie reprezentującej organ prowadzący i osobie kierującej kontrolowaną placówką wychowania przedszkolnego lub szkołą.

2. Organ prowadzący jednostki kontrolowanej może w terminie 14 dni od dnia doręczenia protokołu zgłosić zastrzeżenia do protokołu. Podstawą zastrzeżeń do protokołu jest  zakwestionowanie zgodności ustaleń kontroli ze stanem faktycznym.

3. O sposobie rozpatrzenia zastrzeżeń do protokołu Prezydent powiadamia organ prowadzący w terminie 21 dni od dnia otrzymania zastrzeżeń do protokołu.

4. Na podstawie ustaleń protokołu kontroli w razie stwierdzenia nieprawidłowości do organu prowadzącego może być skierowane pisemne wystąpienie pokontrolne, które określa stwierdzone nieprawidłowości i zalecenia.

5. Od wystąpienia pokontrolnego w terminie 14 dni od jego doręczenia, organ prowadzący może zgłosić do Prezydenta pisemne zastrzeżenia do wystąpienia pokontrolnego.

6. O sposobie rozpatrzenia zastrzeżeń do wystąpienia pokontrolnego Prezydent powiadamia organ prowadzący w terminie 21 dni od dnia doręczenia zastrzeżeń do wystąpienia pokontrolnego.

7. W terminie 21 dni od doręczenia przez Prezydenta powiadomienia o sposobie rozpatrzenia zastrzeżeń do wystąpienia pokontrolnego, a w razie niezłożenia zastrzeżeń do wystąpienia pokontrolnego, od dnia doręczenia wystąpienia pokontrolnego, organ prowadzący informuje Prezydenta o sposobie realizacji zaleceń z wystąpienia pokontrolnego.

§ 11. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Wejherowa.

§ 12. Traci moc uchwała Nr VIIk/XXVIII/318/2016 Rady Miasta Wejherowa z dnia 20 grudnia 2016 r. w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych i niepublicznych jednostek oświatowych oraz zakresu i trybu kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystywania.

§ 13. Uchwała wchodzi w życie w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego z mocą obowiązującą od 01 stycznia 2018 roku.

 

 

 

Przewodniczący Rady Miasta Wejherowa


Bogdan Tokłowicz


Załącznik Nr 1 do  Uchwały Nr VIIk/XXXIX/464/2017
Rady Miasta Wejherowa
z dnia 19 grudnia 2017 r.

Prezydent Miasta Wejherowa

Wniosek o udzielenie dotacji oświatowej na ??? rok

1. Organ prowadzący i sposób jego reprezentacji:

??????????????????????..?..................??????????.?..????????????????.............??????.????????....................????????????????.............??????.?????.................................  .

2. Placówka:

a) nazwa placówki:???????????????????????????...........?

????????????????????????????????????.........

b) adres placówki (oraz ewentualnie adres innych lokalizacji prowadzenia zadań oświatowych) ??????????????????????????????????????.??????????????????????.?????????????......................

3. Planowana liczba uczniów w ???? roku to: ????????.w tym:

a) planowana liczba uczniów objętych kształceniem specjalnym z uwzględnieniem symboli przypisanych kategoriom kształcenia specjalnego: ????........................................................,

b) planowana liczba dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju, jeżeli takie zadanie jednostka planuje realizować: ??????????????????...........................??,

c) planowana liczba uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, jeżeli takie zadanie jednostka planuje realizować: ??????????????????????.............?..,

d) planowana liczba uczniów posługujących się językiem regionalnym.......................?.....??

4. Numer rachunku bankowego wskazany do przekazywania dotacji udzielonej na jednostkę, której wniosek dotyczy..................................................................................................................

5. Zobowiązuję się do comiesięcznego składania informacji o aktualnej liczbie uczniów lub wychowanków.

????????????..

(Miejscowość, data, podpis)

 

 

 

 

Przewodniczący Rady Miasta Wejherowa


Bogdan Tokłowicz


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr VIIk/XXXIX/464/2017
Rady Miasta Wejherowa
z dnia 19 grudnia 2017 r.

Prezydent Miasta Wejherowa
Informacja miesięczna o aktualnej liczbie uczniów/wychowanków
według stanu na pierwszy dzień miesiąca ????? 20?. roku

1. Organ prowadzący i sposób jego reprezentacji:

??????????????????????..?..................???????????..????????????????.............??????.????????....................????????????????.............??????.?????..................  .

2. Placówka:

a) nazwa placówki: ?????????????????????????.............

?????????????????????????????????..........

b) adres placówki (oraz ewentualnie adres innych lokalizacji prowadzenia zadań oświatowych) ????????????????????????????????????????????????????????????.????????....................................

3. Liczba dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju:?????????...??.

4. Liczba uczniów objętych wychowaniem przedszkolnym??????????..??.., w tym liczba uczniów objętych kształceniem specjalnym ze wskazaniem symboli przypisanych kategoriom kształcenia specjalnego: ..................................................................;

5. Liczba uczniów w szkole:................................................................................................. w tym uczniów objętych kształceniem specjalnym ze wskazaniem symboli przypisanych kategoriom kształcenia specjalnego: ???????.....................??????????.

6. Liczba uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych: ?????........................ .

7. Liczba uczniów posługujących się językiem regionalnym:????????????. .

 

????????????..

(Miejscowość, data, podpis)

.

Informacje o dzieciach uczęszczających do placówki

 

Lp.

 

Imię i nazwisko

 

Data urodzenia

 

Adres zamieszkania

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

????????????..

(Miejscowość, data, podpis)

Informacje o dzieciach spoza Gminy Miasta Wejherowa uczęszczających do placówki, a nie posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego

 

Lp.

 

Imię i nazwisko

 

Data urodzenia

 

Adres zamieszkania

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

????????????..

(Miejscowość, data, podpis)

 

 

 

 

Przewodniczący Rady Miasta Wejherowa


Bogdan Tokłowicz


Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr VIIk/XXXIX/464/2017
Rady Miasta Wejherowa
z dnia 19 grudnia 2017 r.

Prezydent Miasta Wejherowa


Rozliczenie dotacji oświatowej otrzymanej z budżetu Gminy Miasta Wejherowa w roku??..

1. Organ prowadzący i sposób jego reprezentacji:

??????????????????????..?..................?????????...............????????????????.............??????.?????.........  .

2. Placówka:

a) nazwa placówki: ?????????????????????????................

?????????????????????????????????................

b) adres placówki (oraz ewentualnie adres innych lokalizacji prowadzenia zadań oświatowych) ????????????????????????????????????????????????????????????.????????...................................

3. Zestawienie wydatków poniesionych z dotacji w roku budżetowym ??????..,

Lp.

Rodzaje wydatków

Kwota wydatku

Nazwa i numer dowodu księgowego

1

Wydatki bieżące przeznaczone na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń, w tym:

 

 

a

Wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń

nauczycieli

 

 

b

Wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń pracowników administracji i obsługi

 

 

c

Wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń

dyrektora

 

 

2

Wydatki związane z realizacją zadań organu prowadzącego, o których mowa w art. 10 ust. 1 ustawy ? Prawo oświatowe

 

 

3

Zakup środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, o których mowa w art. 35 ust. 1 pkt 2 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych

 

 

4

Wydatki poniesione na organizację kształcenia specjalnego i zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze, o których mowa w art. 35 ust. 4 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych

 

 

5

Wydatki bieżące inne niż określone w punktach 1-4.

 

 

Razem

 

????????????..

(Miejscowość, data, podpis)

4. Kwota dotacji (narastająco od początku roku do końca okresu sprawozdawczego) otrzymana: ????.. zł; wykorzystana: ????.. zł.

5. Faktyczna liczba uczniów dotowanej placówki (należy podać za każdy miesiąc osobno):

Miesiąc

Liczba ogółem

w tym:

Liczba dzieci objętych wczesnym wspomaganiem
rozwoju

Liczba uczniów objętych kształceniem specjalnym

(ze wskazaniem symboli kategorii kształcenia specjalnego)

Liczba  uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych

Liczba uczniów posługujących się językiem regionalnym

Styczeń

 

 

 

 

 

Luty

 

 

 

 

 

Marzec

 

 

 

 

 

Kwiecień

 

 

 

 

 

Maj

 

 

 

 

 

Czerwiec

 

 

 

 

 

Lipiec

 

 

 

 

 

Sierpień

 

 

 

 

 

Wrzesień

 

 

 

 

 

Październik

 

 

 

 

 

Listopad

 

 

 

 

 

Grudzień

 

 

 

 

 

RAZEM

 

 

 

 

 

 

????????????..

(Miejscowość, data, podpis)

 

 

 

 

Przewodniczący Rady Miasta Wejherowa


Bogdan Tokłowicz

 

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Wojciech Dzieliński 22-12-2017 13:18
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 19-12-2017
Ostatnia aktualizacja: - 22-12-2017 13:18