Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Urbanistyki
Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Urbanistyki
ul. 12 Marca 195, 84-200 Wejherowo
II piętro, pokój 201
tel. 058/ 677-71-43, 677-71-44, fax: 058/ 677-71-42
Kierownik: Mirosław Ziemann
1. nabywanie nieruchomości do gminnego zasobu nieruchomości oraz ustalanie
i wypłacanie odszkodowań za nabywane nieruchomości,
2. sporządzanie planów wykorzystania zasobu nieruchomości,
3. przygotowywanie nieruchomości do zbycia,
4. zbywanie nieruchomości wchodzących w skład zasobu nieruchomości, w tym:
4.1. sprzedaż,
4.2. oddawanie nieruchomości w użytkowanie wieczyste,
4.3. oddawanie nieruchomości jednostkom organizacyjnym w trwały zarząd.
5. przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
6. oddawanie w najem, dzierżawę, użyczenie i użytkowanie,
7. wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości
udostępnione z zasobu oraz oddane w użytkowanie wieczyste,
8. podejmowanie czynności w postępowaniu sądowym w sprawach o własność lub
inne prawa rzeczowe na nieruchomości, roszczenia ze stosunku najmu lub dzierżawy, o stwierdzenie nabycia spadku, o stwierdzenie nabycia własności nieruchomości przez zasiedzenie, oraz o wpis w księdze wieczystej lub o założenie księgi wieczystej,
9. prowadzenie spraw związanych ze zwrotem wywłaszczonych nieruchomości, jako strona postępowania administracyjnego,
10. prowadzenie spraw związanych z ustaleniem opłaty adiacenckiej,
11. zlecanie wyceny i inwentaryzacji nieruchomości,
12. zabezpieczenie nieruchomości przed uszkodzeniem lub zniszczeniem, z wyłączeniem dróg publicznych,
13. prowadzenie nadzoru nad prawidłowością utrzymania i użytkowania nieruchomości, z wyłączeniem dróg publicznych,
14. prowadzenie ewidencji nieruchomości komunalnych,
15. przygotowywanie opracowań geodezyjno – prawnych,
16. dokonywanie podziałów, rozgraniczeń nieruchomości oraz wydawanie map
informacyjnych dla potrzeb Urzędu,
17. prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic, placów oraz numeracji
porządkowej nieruchomości,
18. współpraca z innymi organami, które na mocy odrębnych przepisów gospodarują nieruchomościami,
19. nadzór oraz kontrola nad pracami realizowanymi przez Wejherowski Zarząd
Nieruchomości Komunalnych, związanymi z wykonywaniem obowiązków właścicielskich względem nieruchomości stanowiących własność komunalną,
20. koordynowanie na terenie gminy przedsięwzięć w zakresie budownictwa
mieszkaniowego, a także współpraca z administratorami i właścicielami zasobów mieszkaniowych oraz spółdzielniami mieszkaniowymi,
21. obsługa biurowa Miejskiego Konserwatora Zabytków oraz Architekta Miejskiego.
W skład Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Urbanistyki wchodzi Zespół ds.
urbanistyki do którego zadań w szczególności należy:
1. przygotowywanie materiałów do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
2. przygotowywanie materiałów niezbędnych do sporządzania projektów planów
zagospodarowania przestrzennego,
3. koordynacja i obsługa działań związanych z uzgodnieniami projektu planu
oraz wprowadzaniem zadań rządowych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
4. przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie
odpisów i wyrysów,
5. prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania
przestrzennego,
6. ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy i przygotowywanie
wyników tej oceny oraz analiza wniosków w sprawach sporządzenia lub zmiany
planu zagospodarowania przestrzennego,
7. prowadzenie spraw związanych z dochodzeniem należności z tytułu opłaty
planistycznej wynikającej z ustaleń planów zagospodarowania przestrzennego,
8. rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu, wydawanych przez
inne organy administracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności z ustaleniami planu zagospodarowania przestrzennego,
9. opiniowanie i przygotowywanie stanowiska gminy w postępowaniach
administracyjnych z zakresu planowania przestrzennego, w których gmina jest stroną,
10. przygotowywanie opinii, analiz i uzgodnień na potrzeby innych komórek
organizacyjnych Urzędu,
11. przygotowywanie oraz prowadzenie prac programowych związanych
z rewitalizacją gminy.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Wojciech Dzieliński | 27-01-2010 08:57 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 27-01-2010 | |
Ostatnia aktualizacja: | Wojciech Dzieliński | 20-02-2018 11:07 |