Wydział Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
Wydział Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
ul. 12 Marca 195, 84-200 Wejherowo, I piętro, pokój 101
tel. 58/ 677-71-03, fax: 677-71-22
Kierownik: Stanisław Brzozowski
Do zadań Wydziału Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
należy przygotowywanie i realizacja inwestycji, modernizacji, remontów oraz prowadzenie spraw z zakresu utrzymania i eksploatacji infrastruktury komunalnej gminy i planowania jej rozwoju, a w szczególności:
1. prowadzenie modernizacji i inwestycji gminnych,
2. opracowywanie rzeczowych i finansowych okresowych planów, programów, regulaminów i projektów rozwoju, utrzymania i eksploatacji infrastruktury komunalnej oraz sporządzanie ocen, raportów i sprawozdań z ich realizacji w zakresie ochrony środowiska,
3. udział w sporządzaniu i realizowaniu planów zagospodarowania przestrzennego,
4. sporządzanie wycen i szacunków kosztów zadań na potrzeby komórek organizacyjnych Urzędu i miejskich jednostek organizacyjnych niezbędnych w przygotowywanych przez nie planach inwestycyjnych, modernizacyjnych, remontowych i finansowych,
5. zlecanie opracowywania i kompletowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej inwestycji, modernizacji i remontów, zgodnie z prawem budowlanym wraz z zapewnieniem opinii inspektora branżowego o poprawności tejże dokumentacji,
6. prowadzenie ewidencji istniejącej i opracowywanej dokumentacji technicznej zadań inwestycyjnych, modernizacyjnych i remontowych realizowanych na zlecenie Miasta i Urzędu,
7. kontrola i koordynacja przebiegu przygotowywania i realizacji inwestycji miejskich pod kątem zgodności zakresu rzeczowego i finansowego z zawartymi umowami,
8. sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad całością zadań, a w tym dokumentacją związaną z ich realizacją,
9. przeprowadzanie adaptacji, remontów i napraw oraz konserwacji budynków Miasta,
10. obsługa organizacyjna i merytoryczna komisji odbiorowych i gwarancyjnych,
11. koordynowanie planów inwestycyjnych, remontowych i modernizacyjnych w celu racjonalnego organizowania kompleksowych przedsięwzięć,
12. prowadzenie rejestru środków trwałych stanowiących składniki majątkowe infrastruktury komunalnej Miasta,
13. realizacja całokształtu spraw związanych z eksploatacją i utrzymaniem dróg publicznych, ulic, placów i mostów oraz innych urządzeń technicznych w ciągach komunikacyjnych,
14. prowadzenie ewidencji dróg gminnych i obiektów mostowych w tych drogach,
15. planowanie rozwoju i modernizacji sieci drogowej,
16. nadzór i kontrola nad wykorzystaniem dróg w sposób szczególny,
17. koordynowanie przedsięwzięć związanych z utrzymaniem infrastruktury drogowej w okresie zimowym,
18. prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem czystości i porządku na terenie
Miasta,
19. prowadzenie ewidencji i przygotowywanie projektów decyzji w zakresie ochrony
środowiska,
20. prowadzenie spraw związanych z gospodarką odpadami, odpadami
opakowaniowymi,
21. opiniowanie inwestycji pod kątem wpływu na środowisko naturalne,
22. prowadzenie edukacji ekologicznej,
23. prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie,
24. współpraca z gestorami infrastruktur technicznych w zakresie koordynacji przedsięwzięć inwestycyjnych, modernizacyjnych i remontowych w dziedzinie ochrony przyrody,
25. prowadzenie nadzoru z programowaniem konserwacji niezbędnych remontów
nad miejską siecią kanalizacji deszczowej,
26. współpraca z innymi urzędami i placówkami w zakresie przeciwdziałania nadzwyczajnym zagrożeniom środowiska,
27. kontrola przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska we współpracy ze Strażą Miejską i Państwowym Inspektorem Sanitarnym,
28. ewidencjonowanie orzeczeń innych organów w zakresie ochrony środowiska,
29. prowadzenie spraw związanych z ustawą Prawo Energetyczne oraz z ustawą o wspieraniu przedsięwzięć termomodernizacyjnych,
30. nadzorowanie funkcjonowania oświetlenia ulic na terenie gminy i konserwacji
oświetlenia,
31. prowadzenie rejestru pomników przyrody
32. prowadzenie bieżącej ewidencji poległych i zidentyfikowanych żołnierzy
na podstawie zgłoszonych wniosków przez PCK,
33. prowadzenie interwencji dotyczących wszystkich zwierząt na terenie Miasta,
34. prowadzenie programu identyfikacji i rejestracji komputerowej zwierząt na terenie gminy,
35. prowadzenie ewidencji psów ras uznawanych za agresywne oraz przygotowywanie projektów zezwoleń na utrzymanie ww. ras.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Wojciech Dzieliński | 27-01-2010 09:02 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 27-01-2010 | |
Ostatnia aktualizacja: | Wojciech Dzieliński | 20-02-2018 11:07 |