237/2010 06 grudzień 2010
Zarządzenie Nr 237/2010
Prezydenta Miasta Wejherowa
z dnia 06 grudnia 2010 r.
w sprawie ustalenia procedury kontroli prawidłowości utrzymania i użytkowania obiektów budowlanych należących do gminnego zasobu nieruchomości
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt. 3 ustawy z dnia 8.03.1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001r. Dz.U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), zarządza się, co następuje:
§1.1.Ustala się procedurę kontroli prawidłowości utrzymania i użytkowania obiektów budowlanych należących do gminnego zasobu nieruchomości.
2. Ilekroć w niniejszym zarządzeniu jest mowa o:
a) obiekcie budowlanym - należy przez to rozumieć obiekt budowlany, co do którego zgodnie z art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity
z 2006 r., Dz.U. Nr 156, poz. 1118 ze zm.) istnieje obowiązek prowadzenia książki obiektu budowlanego,
b) zarządcy – należy przez to rozumieć nieposiadającą osobowości prawnej jednostkę organizacyjną Gminy Miasta Wejherowa, której został przekazany w trwały zarząd, do zarządzania lub do administrowania obiekt budowlany stanowiący własność Gminy Miasta Wejherowa, a także wydział Urzędu Miejskiego odpowiedzialny za administrowanie takim obiektem,
c) użytkowniku – należy przez to rozumieć podmiot, który włada obiektem budowlanym stanowiącym własność Gminy Miasta Wejherowa na podstawie umowy cywilno-prawnej.
§2. 1.Podmiotem właściwym do przeprowadzania kontroli prawidłowości utrzymania
i użytkowania obiektów budowlanych należących do gminnego zasobu nieruchomości jest kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Urbanistyki Urzędu Miejskiego
w Wejherowie (zwany dalej także kierownikiem WGNiU), z tym, że Prezydent Miasta Wejherowa może upoważnić do kontroli również inne osoby i podmioty. Kierownik WGNiU może imiennie upoważnić pracowników kierowanego przez siebie wydziału do podejmowania określonych czynności kontrolnych.
2. W razie powzięcia wątpliwości, co do wiarygodności danych zawartych w informacji, o której mowa w §3 ust. 1 zarządzenia, kierownik WGNiU może przeprowadzić kontrolę bezpośrednią danego obiektu budowlanego oraz dokumentacji dotyczącej utrzymania i użytkowania tego obiektu, prowadzonej przez jego zarządcę lub użytkownika.
§3. 1.Zarządcy i użytkownicy obiektów budowlanych należących do gminnego zasobu nieruchomości zobowiązani są do przekazywania kierownikowi Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Urbanistyki Urzędu Miejskiego w Wejherowie corocznie, w terminie do 31 marca informacji o stanie technicznym zarządzanych lub użytkowanych przez siebie obiektów budowlanych, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do zarządzenia.
2. Kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Urbanistyki Urzędu Miejskiego w Wejherowie jest zobowiązany do składania Prezydentowi Miasta Wejherowa corocznie, w terminie do 30 kwietnia raportu o stanie technicznym obiektów budowlanych należących do gminnego zasobu nieruchomości, na podstawie informacji zgromadzonych
w trybie §3 ust. 1 zarządzenia,według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do zarządzenia.
3. W informacjach i raportach, o których mowa w §3 ust. 1 i 2 zarządzenia podaje się zdarzenia zaistniałe w roku kalendarzowym poprzedzającym rok sporządzenia informacji lub raportu.
§4. Prezydent Miasta Wejherowa w każdym czasie może zarządzić kontrolę bezpośrednią obiektów budowlanych należących do gminnego zasobu nieruchomości oraz dokumentacji dotyczącej utrzymania i użytkowania tych obiektów, prowadzonej przez ich zarządców lub użytkowników.
§5. Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Urbanistyki.
§6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania, przy czym opisana w nim procedura ma zastosowanie:
1) wobec zarządców - od dnia wejścia w życie zarządzenia,
2) wobec użytkowników - od dnia jej uwzględnienia w zawartych umowach.
Załącznik nr 1
do Zarządzenia nr 237/2010 Prezydenta Miasta Wejherowa
z dnia 06 grudnia 2010 r.
INFORMACJA O STANIE TECHNICZNYM OBIEKTÓW BUDOWLANYCH
................................................................
nazwa i adres zarządcy lub użytkownika
l.p. |
Adres obiektu budowlanego |
Funkcja obiektu1 |
Okresowe kontrole stanu technicznego |
Inne zdarzenia4 |
||||
kontrole roczne art. 62 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo budowlane |
kontrole 5-letnie art. 62 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo budowlane |
zalecenia pokontrolne |
||||||
wykonane2 |
czy były3 |
czy wykonano2 |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
..............................................
podpis zarządcy lub użytkownika
Załącznik nr 2
do Zarządzenia nr 237/2010 Prezydenta Miasta Wejherowa
z dnia 06 grudnia 2010 r.
RAPORT O STANIE TECHNICZNYM OBIEKTÓW BUDOWLANYCH
NALEŻĄCYCH DO GMINNEGO ZASOBU NIERUCHOMOŚCI
|
Obiekty budowlane wg funkcji |
Okresowe kontrole stanu technicznego |
Inne zdarzenia2 |
||||||||||||
Mieszka-niowa |
Administra-cyjno-biurowwa |
Oświatowa |
Inna |
kontrole roczne art. 62 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo budowlane |
5-letnie art. 62 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo budowlane |
zalecenia pokontrolne |
remonty |
przebudowa, rozbudowa, nadbudowa |
zmiany sposobu użytkowania |
katastrofy budowlane |
rozbiórki |
||||
wykonane1 |
wymagane |
wykonane1 |
wykonane |
nie-wykonane4 |
|||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
Ilość obiektów |
|
x |
x |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
|
x |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
x |
x |
|
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
x |
x |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
.............................................
podpis kierownika WGNiU
[1]do opisania funkcji obiektu budowlanego (kolumna 3) używać wyłącznie następujących kategorii i oznaczeń: mieszkaniowa M; administracyjno-biurowa A; oświatowa O; inne I.
[2]w kolumnach 4, 6, 8 wpisywać TAK lub NIE lub CZĘŚCIOWO; w przypadku odpowiedzi NIE lub CZĘŚCIOWO należy dodatkowo załączyć wyjaśnienie, jakich czynności nie wykonano i dlaczego.
[3]w kolumnach 5 i 7 wpisywać TAK lub NIE.
4w kolumnie 9 podać fakt przeprowadzenia w obiekcie w okresie, którego dotyczy informacja: remontów, przebudowy, rozbudowy, nadbudowy, zmiany sposobu użytkowania, katastrofy budowlanej, rozbiórki i krótko opisać tylko te, uznane za istotne, nadto opisać inne istotne zdarzenia, dotyczące danego obiektu.
1do informacji zawartych w kolumnach 6, 8, 10 należy dodatkowo sporządzić zwięzły komentarz dotyczący czynności niewykonanych.
Załączniki do pobrania
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Wojciech Dzieliński | 10-02-2011 12:22 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 10-02-2011 | |
Ostatnia aktualizacja: | Wojciech Dzieliński | 10-02-2011 12:23 |